ایلام بیدار08:55 - 1398/09/13
دادستان دره شهر:

قصور برخی مدیران باعث فساد مالی شده است/ساخت و ساز در حریم رودخانه ها ممنوع

دادستان دره شهرگفت: متاسفانه عدم اگاهی از قوانین مربوطه، عدم نظارت و قصور بعضی از مدیران باعث فساد مالی و یا تصرف اراضی ملی شده است.

به گزارشايلام بيدار،"علی ادبی فیروزجاهی" دادستان دره شهر در جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: طبق قانون صیانت از اراء، تخلفات انتخاباتی به دو تخلف اداری و جرم معرفی می شود. وی اظهار کرد: تخلف اداری سوءپیشنیه محسوب نمی شود اما مقابل جرم در قانون پیگرد قضایی دارد.

فیروزجایی اظهار کرد: البته مواردی هم اتفاق می افتد که با یک اقدام غیرقانونی، شخص دچار دو تخلف اداری و جرم می شود. وی تصریح کرد: همه در تلاش باشیم که موارد مذکور را رعایت کرده تا انتخابات بسیار صریح و سالم داشته باشیم.

دادستان دره شهر افزود: بعضی از ادارات خارج از وقت اداری از خودروهای پلاک قرمز استفاده می کند که این امر بعد از گرانی بنزین نیز بیشتر شده است.

وی بیان داشت:: بسیاری از مردم به این موضوع معترضند که امیدواریم قبل از اینکه برخورد قانونی با این موضوع انجام گیرد مدیران از تکرار ان جلوگیری کنند.

فیروزجایی در ادامه با اشاره به وضعیت برخی ادارات نیز گفت: متاسفانه عدم اگاهی از قوانین مربوطه، عدم نظارت و قصور بعضی از مدیران باعث فساد مالی و یا تصرف اراضی ملی شده است.

وی تصریح کرد: مدیران و کارکنان اداری در این خصوص باید هوشیاری بیشتری داشته و نظارتها را بیشتر کنند.

این مقام قضایی یادآور شد: طبق قانون شهرداری وظیفه برخورد و حتی تخریب ساخت و سازهای غیر قانونی در حریم رودخانه ها را دارد.

ادبی فیروزجایی اظهار داشت: همچنین وظیفه امور آب در این شرایط کارشناسی و مشخص کردن حریم را برای ساخت و ساز است.

وی افزود: هرگونه ساخت و ساز در حاشیه و حریم رودخانه ها ممنوع بوده و باید سریعا توسط شهرداری این موضوع پیگیر قانونی شود. دادستان دره شهر خاطرنشان کرد: هر مدیری که تخلفات را گزارش ندهد خود شریک جرم محسوب می شود.

 

انتهای پیام/الف