ایلام بیدار11:35 - 1398/09/12

5 اشتباه که باعث می شوند آنفولانزا بگیرید

بسیاری از افراد این روزها نگران ابتلا به آنفولانزا هستند. درواقع این افراد نگرانند که به علت آلودگی هوا و تردد در سطح شهر به این بیماری مبتلا نشوند. اما گاهی این خود ما هستیم که باعث می شویم به این بیماری مبتلا شویم.

به گزارشايلام بيدار،برخی رفتارها به شدت در ابتلا به بیماری های مختلف نقش دارند. در ادامه به پنج مورد از این موارد می پردازیم:

5 اشتباه که باعث می شوند آنفولانزا بگیرید

 

دستکش خود را نمی شویید

دستکش های زمستانی یکی از پرکاربردترین وسایل در فل سرما محسوب می شوند، با این وجود برخی از ما فراموش می کنیم باید مدام دستکش های خود را بشوییم. به عبارت دقیق تر بدون این که متوجه باشیم دست خود را به اشیاپئ آلوده مختلف و احتمالا آلوده به ویروس مالیده و سپس این دستکش ها را بدون شستشو دوباره استفاده می کنیم.

دست و صورت خود را نمی شویید

شستشوی مکرر دست و صورت برای حفظ سلامتی بسیار مهم است. اغلب افراد از شستشوی دست و صورت خود غفلت می کنند. این موضوع در بلند مدت منجر به برو مشکلاتی جدی مثل ورود میکروب ها به چشم ها، دهان و مجاری تنفسی می شود. بنابراین سعی کنید همیشه دست و صورت خود را بشویید.

دستمال آلوده را دوباره استفاده می کنید

یکی از رفتارهای اشتباه دیگر این است که برخی از افراد دستمال های بزرگی را در جیب خود حمل می کنند. آنها دستمال را به صورت، دستها و ... مالیده و سپس دوباره در کیف یا جیب خود قرار می دهند. توصیه ما به شما این است که حتما از دستمالهای یکبار مصرف استفاده کنند و پس از مصرف دستمال، آن را در سطل بیندازند.

5 اشتباه که باعث می شوند آنفولانزا بگیرید

روسری ها و شالهای خود را نمی شویید

بسیاری از ما از شستن روسری و شالهای خود خودداری می کنیم. این موضوعی بسیار رایج و اشتباه است. بسیاری از شال و روسری ها از موادی مانند پشم و ترمه ساخته می شوند. همچنین ، آنها گردن و سر ما را لمس می کنند ، بنابراین بهترین مکان برای زندگی میکروب است. طبق اعلام انجمن متخصصان کنترل عفونت و اپیدمیولوژی ایالات متحد، علاوه بر دستکش ، روسری  و شال بافتنی گرمترین وسایل زمستانی است. رایان استیل، متخصص آلرژی پزشکی ییل توضیح می دهد: "سرفه و عطسه روی روسری ها به طور بالقوه محل زندگی و انتقال باکتری ها و ویروس ها است.

کلاه خود را به چشمتان می مالید

کلاه ها از  سر و گوش های ما محافظت می کنند و سرمان را در روزهای سرد گرم نگه می دارند. اما برخی از افراد کلاهها را به صورت و چشمهای خود می مالند. این رفتاری اشتباه است که باعث می شود باکتری ها وارد صورتتان شود.