ایلام بیدار07:45 - 1398/09/12
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ایلام خبر داد؛

فعالیت 20کانون فرهنگی هنری در ایوان

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت :مساجد شهرستان ایوان دارای 20 کانون فرهنگی و هنری در مناطق شهری و روستایی است.

به گزارشايلام بيدارحجت‌الاسلام "علی چراغی پور"،مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: دوره آموزشی و توجهیی رابطان و مسئولان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان ایوان در راستای شتاب بخشی به روند اجرای طرح ملی فهما در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری استان در حال انجام است و از زمان برگزاری این دوره‌های آموزشی روند اجرایی این طرح در استان با شتاب مناسبی در حال انجام است.

 

وی اظهار کرد:: بر این اساس گسترده جغرافیایی توزیع کانون‌های فرهنگی و هنری استان منطقه بندی شده و در طول هفته با حضور کارشناسان ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، دوره‌های آموزشی و توجیهی با حضور رابطان و مسئولان کانون‌ها، دوره توجیهی و آموزشی نحوه ثبت‌نام اعضا و ثبت فعالیت کانون‌ها برگزار می‌شود.

 

چراغی پور بابیان اینکه در حال حاضر 306 کانون فرهنگی و هنری مسجد در نقاط مختلف روستایی و شهری این استان فعالیت دارند، بیان کرد: 75 درصد کانون‌های فرهنگی و هنری در مناطق روستایی استان فعالیت دارند و تلاش می‌شود از تمام ظرفیت این ستاد در راستای اجرای طرح ملی فهما در مناطق مختلف استان حتی دورترین مناطق روستایی استفاده شود.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام یادآور شد: این دوره‌های آموزشی و توجیهی در سطح 10 شهرستان این استان و در طول هفته از 20 آبان آغازشده و تا 10 دی‌ماه سال جاری ادامه دارد و انتظار می‌رود که شتاب مناسبی در راستای اجرای رویداد ملی فهما (پایتخت فرهنگ هنر مساجد ایران) در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری این استان شاهد باشیم.

انتهای پیام/