ایلام بیدار13:20 - 1398/09/11

چهره های "تکرار"ی در دولت تدبیر امید؛ یاران "میرحسین" در کابینه "روحانی" چه می کنند؟

بررسی اعضای معرفی شده از سوی میرحسین موسوی برای تشکیل کابینه خود نشان می دهد دقیقا ترکیب کابینه حسن روحانی و وی مشابه یکدیگر هستند.

به گزارشايلام بيدار،رخی از اصلاح طلبان وقتی با انتقاد از دولتی که حامی پروپاقرص آن بودند، روبرو می شوند مطرح می کنند که تنها به حمایت از دولت پرداخته اند و اگر دولت کاملا اصلاح طلب روی کار می آمد، وضعیت اقتصادی و معیشتی کشور به گونه ای دیگر بود. 

اما وقتی به وزرای دولت روحانی و سبقه آنها در دولتهای اصلاح طلب و کمپین انتخاباتی نامزدهای این جریان سیاسی در انتخابات سال 88 نگاهی می اندازیم متوجه می شویم که شاکله دولت روحانی را وزرای اصلاح طلب و همان هایی کهکه قرار ببود در کابینه میرحسین نباشند، تشکیل می دادند. درواقع اگر قرار بود دولت تماما اصلاح طلب تشکیل شود وزرای حاشیه دار دولت در دولت فرضی اصلاح طلب جای می گرفتند. 
 
جالب اینجاست که نام وزرایی که حاشیه زیادی داشتند و تصمیمات آنها منجر به مشکلاتی شده که امروز کشور را به چالش کشیده است، جزو همین افراد هستند. 
 
بررسی اعضای معرفی شده از سوی میرحسین موسوی برای تشکیل کابینه خود نشان می دهد دقیقا ترکیب کابینه حسن روحانی و وی مشابه یکدیگر هستند.  
 
سید عباس آخوندی وزیر راه و شهرساز دولتهای روحانی از جمله همین افراد بود. عباس آخوندی پیش تر و در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری به عنوان یکی از فعال ترین اعضای ستاد میرحسین موسوی شناخته شده و از وی به عنوان مشاور میرحسین نام برده می شد . وی در جریان انتخابات سال 88 به عنوان نماینده شخصی میرحسین موسوی برای تقویت ارتباط با شورای نگهبان معرفی شده بود.  
 
«بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت دولت های روحانی از جمله شخصیت های سیاسی است که در دولت اصلاحات نیز عهده دار مسئولیت همین وزارت خانه بود. وی در فعالیت های سیاسی خود ارتباط خوبی با میرحسین موسوی داشت و از جمله گزینه های کابینه وی برای تصدی وزارت نفت در دولت فرضی نامزد اصلاح طلبان برشمرده می شد.
 
در لیست کابینه احتمالی میرحسین افراد دیگری همچون «اسحاق جهانگیری» معاون اول روحانی، «محمد باقر نوبخت»، رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون روحانی، «علی ربیعی» سخنگوی دولت و «حسین فریدون» برادر رئیسی جمهور دیده می شود. 
 
در همین رابطه، «محمد کیانوش راد»، عضو حزب منحل شده مشارکت و جزو نمایندگان جنجالی مجلس ششم (که در تحصن و استعفای معروف هم حضور فعال داشت)، در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا، در پاسخ به این سوال که «تا چه میزان نقدهای اصلاح‌طلبان به دولت را وارد می‌دانید و آیا شما هم معتقدید روحانی به سبد رای خود که اصلاح‌طلبان هستند رو دست زد»، گفت: «چنین تعبیری را خیلی قبول ندارم. دولت روحانی، ادامه دولت هاشمی است. شاید اگر میرحسین موسوی هم بود، تا حد زیادی کم و بیش در همین مسیر حرکت می‌کرد . یعنی فعلا ساختار سیاسی و اختیارات، امکان بیش از این را نمی‌دهد.»
 
یعنی همان مسببان وضع موجود در کابینه نامزد اصلاح طلب در سال 88 جای داشتند. حال باید پرسید با این ترکیب و با دفاع تمام قد خاتمی، موسوی، و... برای پیروزی دولت تدبیر و امید، این افراد حاضر به عذرخواهی از مردم به خاطر بی کفایتی ها هستند یا این موضوع را دست آویز برای دامن زدن به التهابات اخیر می کنند. تا به امروز با بیانیه های این فراد نشان می دهد که ذره ای از پشیمانی در وجود آنها در این حوزه دیده نمی شود. 
 
دانا
 
انتهای پیام/