ایلام بیدار23:20 - 1398/09/08
امام جمعه آبدانان:

رئیس جمهور از مردم عذرخواهی کند

امام جمعه آبدانان گفت: رئیس جمهور که توسط مردم انتخاب شده باید با مردم حرف بزند و در گرانی اخیر که با بی تدبیری انجام شد و کم کاری صورت گرفته از مردم عذرخواهی کند.

به گزارشايلام بيدار،حجت السلام "حسین حاجیلری "امام جمعه آبدانان در خطبه های این هفته ضمن گرامیداشت شهادت آیت الله سید حسن مدرس و روز مجلس شورای اسلامی اظهار داشت :طبق گفته ی امام خمینی(ره)مجلس در راس امور است و جایگاه بسیار مهمی در کشور دارد.
وی با بیان اینکه مجلس امروز این جایگاه را ندارد،افزود:مجلسی که توجه به اولویت ها و ضروریات جامعه ندارد و برجام را در 20دقیقه مصوب می کند چگونه می تواند بر وضع و اجرای قانون که دو وظیفه مهم این نهاد هستند رسیدگی کند.

خطیب جمعه آبدانان با اشاره به اینکه دولت امکان خطا در کار و فعالیتش وجود دارد،خاطر نشان کرد: مجلس به عنوان نهاد نظارتی ،قانونگذار،ولایی و انقلابی باید بر فعالیت های دولت نظارت داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما به شدت از رفتار،گفتار مجلس گله داریم،بیان داشت:عملیات اجرایی انتخابات یازدهم در چند روز آینده آغاز خواهد شد در حالیکه هنوز قانون انتخابات توسط مجلس اصلاح و وضع نگردیده این چه مجلسی است که فعالیت های خود را انجام نداده است؟
حاجیلری به زمزمه استعفای تعدادی از نمایندگان مجلس و استخدام در وزارت نفت به خاطر هزینه مالی و دنیویی اشاره و گفت:ما موظف به انتخاب نماینده ای ولایی،بصیر،آگاه،پیگیر و مردمی هستیم نماینده ای که در تراز انقلاب و گام دوم انقلاب حرکت کند.

امام جمعه آبدانان در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به دیدار بسیجیان با مقام معظم رهبری اشاره و افزود:در این دیدار با اشاره به نکاتی از حوادث اخیر از جمله طرحی به نام چهارچوب آمریکایی_عربستانی به این معنا که هم آمریکا برای انتخابات و هم عربستان برای مسئله یمن سود خواهند برد برای کشور ما برنامه ریزی کرده بودند.

وی با اشاره به اعترافات افراد دستگیر شده که اجیر شده منافقین بودند،گفت: جمع شدن حوادث اخیر در چند روز به خاطر لطف خدا،عنایت امام زمان(عج)، سخنان حکیمانه رهبر انقلاب و حضور مردم ولایی و با بصیرت انقلاب اسلامی بود.

حاجیلری با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی راز ابتکار بسیج را مبانی انقلاب اسلامی و برخواسته شده از دل مردم دانسته ،افزود:دنیای استکبار مردم را به دو قسمت سلطه گر و سلطه پذیر تقسیم کرده در حالیکه جمهوری اسلامی بخش جدیدی به نام سلطه ستیزی و مقاومت را سرلوح خود قرار داده است.

وی به تعبیر زیبای بسیج مستضعفین اشاره و بیان داشت:مستضعفان وارثان بالقوه امامت،پیشوای زمین و امامت جامعه بشری هستند که اندیشه ،طرح و عمل آنها بر زمین حاکم خواهد شد.

خطیب جمعه آبدانان تصریح کرد:هدف اصلی امروز دشمن کشتن اراده و اندیشه جوانان و ایجاد یاس و نامیدی  بخصوص از طریق فضای مجازی است.
وی با بیان اینکه مردم در حادثه اخیر با وجود اعتراض و گله  به بعضی از مشکلات آگاهانه به میدان آمدند و از نظام و انقلاب دفاع کردند، خاطر نشان کرد:رئیس جمهور که توسط مردم انتخاب شده باید با مردم حرف بزند و اگر در گرانی اخیر که با بی تدبیری انجام شد و کم کاری صورت گرفته از مردم عذرخواهی کند.
حاجیلری در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به عدم توجه دولت ها به تقویت شبکه ملی اشاره و گفت:اگر این دولت و دولت های دیگر به این مسئله توجه کرده بودند و به سخنان رهبری که تراز امنیت فضای مجازی را در تراز امنیت انقلاب می دانند اهمیت می دادند اینگونه مشکلات به وجود نمی آمد.
امام جمعه آبدانان با اشاره به مصون سازی کشور بیان داشت:رهبر انقلاب حدود 6سال پیش حدود 3ساعت 30دقیقه با 40نفر از مسئولین کشور به بحث درباره استفاده از ظرفیت های داخلی و مصون سازی کشور با اقتصاد مقاومتی پرداختند که متاسفانه امروزه بعضی از همین مسئولین چشم به راه برجام و کمک دول غربی هستند.

وی در بخش پایانی سخنان خود افزود:از دادستان انقلاب عمومی شهرستان،رئیس دادگستری ،مسئول اداره صنعت و معدن واصناف به خاطر نظارت بر بازار تشکر و قدر دانی داریم ان شاءالله نظارت بیشتری برای جلوگیری از افزایش نرخ اقلام صورت بگیرد.

انتهای پیام/