ایلام بیدار09:06 - 1398/09/06

انتخابات مجلس گام اساسی برای حل مشکلات کشور است/ مردم در حوزه اقتصاد تصمیم‌گیرنده نیستند!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه حل ریشه مسائل اقتصادی مربوط به توان داخلی است، گفت: انتخابات مجلس در اسفند ماه گام مهم و اساسی برای حل مشکلات است لذا به عملکرد افراد در گذشته حتما توجه و دقت داشته باشید.

به گزارشايلام بيدار،به نقل از صبح توس؛ محمد باقر قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در همایش اجتماع بزرگ بسیجیان طرقبه شاندیز در حسینیه علی اصغر(ع) طرقبه ظهار کرد: بسیج مستضعفین ثمره انقلاب اسلامی است و وظیفه داریم شهدای بسیج را ارج نهیم.

وی با اشاره به اینکه مزار شهدا مرکز نزول فرشتگان، نور و هدایت جامعه است افزود: بدون شک انقلاب اسلامی برخاسته از خواست مردم و به میدان بودن مردم است.

قالیباف گفت: باتوجه به خواست و اراده الهی، مهم ترین رمز پیروزی ما عنصر امامت، ولایت و رهبری است که این انقلاب امامی داشت که او جز برای خدا کلامی نگفت، گامی جز در راه خدا برنداشت و به راه خود ایمان داشت و البته به مردم ایمان راسخ داشت.

وی با بیان اینکه هر جایی که مشکلی پیش آمده و عرصه خدمت به مردم بوده، بسیج حضور داشته است افزود: پس از رهبری، مردم مهم ترین نقش را داشتند و اگر مردم به صحنه نیامده بودند و در کنار امام جامعه قرار نگرفته بودند هرگز چنین اتفاقی نمی افتاد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش بسیج در حل مشکلات جامعه، تصریح کرد: بسیج یعنی در دل مردم بودن، یعنی خدمت به محرومان و رسیدگی بیشتر به مردم مناطق محروم جامعه، این مسیر باید ادامه داشته باشد و بسیجیان ما بیش از پیش در عرصه‌های خدمت به مردم حضور داشته باشند.

قالیباف خاطرنشان کرد: اگر در حوزه اقتصاد امروز بزرگ‌ترین چالش را در کشور داریم، به دلیل این است که اقتصاد ما دولتی شده، حدود ۸۰ درصد اقتصاد در دست دولت است، مردم در صحنه اقتصاد حضور ندارند و تصمیم‌گیرنده نیستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: براساس نظرات کارشناسان و متخصصان، ریشه ناکارآمدی در اداره حوزه اقتصادی کشور به خاطر بزرگی دولت است که توان حرکت را از آن گرفته و مردم عملا در حوزه اقتصاد تصمیم‌گیرنده نیستند.

قالیباف افزود: مطمئنا از ما در مورد حفظ و نگهداری این انقلاب که ثمره خون هزاران نفر از شهدا و ایثارگری جانبازان است سوال می‌شود، هر مسئول در مسئولیت خود در جامعه در برابر هر بخشنامه و دستوری که صادر می‌کند، مسئول است و باید در این دنیا و آن دنیا پاسخگو باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی امانتی در دست ماست، همه ما در جامعه در هر نقش و مسؤولیتی که باشیم در معرض امتحان هستیم تاکید کرد: از اشتباهات درس بگیریم، اشتباهات خود را بپذیریم و سعی در جبران آنها داشته باشیم، عجولانه تصمیم نگیریم.

وی با اشاره به حضور و پشتیبانی مردم در همه عرصه‌های انقلاب و کشور از گذشته تا به امروز، اضافه کرد: مردم کشور ما مردم نجیبی هستند، همیشه و همه جا در صحنه حضور داشته‌اند و پای انقلاب و رهبری ایستاده‌اند.

قالیباف با اشاره به اینکه مشکل اقتصادی، راه حل اقتصادی دارد و حل ریشه مسائل اقتصادی به توان داخلی برمی‌گردد، یادآور شد: با اعتماد به جوانان خلاق، مؤمن، متعهد و متخصص ایرانی که در سطح دنیا می‌درخشند، این ظرفیت در داخل کشور ما وجود دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشمنی آمریکا با ایران اسلامی حتی به قبل از انقلاب اسلامی برمی‌گردد، از زمان مشروطه و تا امروز همیشه و در همه عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، دینی و سایر عرصه‌ها هر کجا منافع آمریکا در ایران تأمین نشده، این کشور راه خیانت و ظلم به ایران اسلامی را در پیش گرفته است.

وی تصریح کرد: مبارزه با آمریکا فقط در شعار دادن خلاصه نمی‌شود، بلکه در عین شعار دادن باید به کار و کار و کار، رونق تولید داخلی، کسب علم و دانش و تخصص در همه عرصه‌ها توجه داشت.

قالیباف با بیان اینکه جوانان فعال و کارآمد مورد مشورت و گفت‌وگو قرار نمی‌گیرند، از ظرفیت آنها در حل مشکلات اقتصادی استفاده نمی‌شود بیان کرد: با تلاش و کوشش کشور را کارآمد کنیم و ما نیازمند بالابردن بهره‌وری در حوزه‌های مختلف هستیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ظرفیت خوب کشور در نیروی انسانی، افزود: مردم کارآمد و نیروی انسانی قابلی داریم، با کار جهادی و فرهنگ بسیجی که همان فرهنگ خدمت به مردم است، از مشکلات عبور می‌کنیم.

وی با اشاره به انتخابات مجلس در اسفند ماه سال جاری، تصریح کرد: این انتخابات پیش رو، گام مهم و اساسی برای حل مشکلات است، بنابراین به عملکرد افراد در گذشته حتما توجه و دقت داشته باشید.

قالیباف خاطرنشان کرد: اگر ضعفی در مدیریت کشور در دوران پس از پیروزی انقلاب شاهد هستیم ناشی از این است که به رهنمودهای رهبری و یا حضور مردمی بی‌توجه بوده‌ایم. 

انتهای پیام/