ایلام بیدار06:26 - 1398/09/05
گزارش؛

بهره برداری از جایگاه سی ان جی آبدانان در هاله ای از ابهام/وقتی افزایش نرخ کرایه داد شهروندان را درآورد

افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی آن مشکلاتی برای تاکسی داران دوگانه سوز آبدانان با عدم بهره برداری از تنها سی ان جی به وجود آورده است.

به گزارشايلام بيداربه نقل از ،آبدانان خبرافزایش قیمت بنزین پس از چهار سال عملی شد «اصل» افزایش قیمت بنزین در شرایط کنونی لازم بود، کما اینکه با توجه به پرداخت عواید آن به مردم، کمک خرجی در کنار یارانه ها برای مردم ایجاد می شود اما نباید از خاطر برد که در این زمینه، صرف تغییر قیمت بنزین مشکلات را به تنهایی حل نمی کند و شرط کافی موفقیت این اقدام «نظارت» دولت است.چراکه بسیاری برای گران کردن کالا یا خدمات خود، قیمت بنزین را بهانه کرده ونرخ ها را بالا می برند.

بر اساس گزارش‌های مردمی، تخلفات و گرانفروشی در برخی اصناف مختلف از روز جمعه ۲۵ آبان ماه در برخی نقاط شهرستان آبدانان مشاهده شده است.
کرایه تاکسی و آژانس ها در بخش ها و روستاهای اطراف  از همان روز اول بعد از اعلام افزایش قیمت بنزین، افزایش یافت و برخی رانندگان به طور خودسرانه اقدام به افزایش نرخ کرایه کرده اند.

یکی از رانندگان خطوط  بین روستا و شهرها با ابرازگلایه به خبرنگارآبدانان خبرگفت:درچند سال گذشته به درخواست مسئول تاکسیرانی شهرستان تاکسی ها خود را دوگانه سوز کردیم.

وی با بیان اینکه جایگاه سی ان جی آبدانان هنوز مورد بهربرداری قرار نگرفته است،افزود:با سهمیه بندی بنزین تاکسی های این منطقه دوگانه سوزمحسوب می شوند و سهمیه کمتری به تاکسی های این خطوط تعلق می گیرد و این باعث می شود ما در طول یک هفته تمام سهمیه بنزین خود را مصرف کنیم.

رحمتی یکی از شهروندان آبدانان در گفتگو با خبرنگارآبدانان خبرگفت: اکنون که بنزین سهمیه بندی شده چرا کسی به فکر جایگاه سی ان جی آبدانان نیست و اگر صاحب سی ان جی نمی تواند آن را مورد بهره برداری قرار دهد به اشخاص دیگری که اعلام آمادگی کرده اند واگذار نمائید .
محمدی شهروند آبدانانی به خبرنگارآبدانان خبرگفت: تاچه وقت مسئولان نسبت به راه اندازی تنها جایگاه سی ان جی آبدانان سکوت اختیار خواهند کرد و حتی به انتقادات در این خصوص پاسخگو نیستند.

وی با بیان اینکه آیا وقت آن نرسیده که در این خصوص '''تدبیری'' اندیشیده شود،افزود:اگر متصدی این جایگاه قادر به راه اندازی آن نیست چرا مجوز راه اندازی CNGبه اشخاص متقاضی دیگری داده نمی شود.

محمدی با اشاره به اینکه وسایل نقلیه ما به خاطر دوگانه سوز سهمیه ی  پایین بنزین دریافت می کنند، بیان داشت: با وجود اینکه شهرستانهای همجوار از قبیل دره شهر،دهلران و...جایگاه های دوم خود را نیز راه اندازی کرده اند اما مسؤلین این شهرستان از راه اندازی تنها جایگاه این شهرستان عاجزند.
 به گزارشآبدانان خبرپروژه سی ان جی آبدانان در مردادماه سال 94 با حضور مسئولین کلنگ زنی شده و طبق گفته "مجید عسگری"فرمانداروقت  آبدانان در زمان کلنگ زنی زمان اجرای طرح را 5 ماه توسط  بخش خصوصی دانست اما متاسفانه از زمان کلنگ زنی بیش از 4سال می گذرد و خبری از افتتاح یا بهره برداری این طرح نیست.

"سیروس مرادحاصلی "فرماندارآبدانان در گفتگو با خبرنگارآبدانان خبراظهار داشت:تمام زیر ساخت های پروژه سی ان جی آبدانان آماده است و از لحاظ وسایل و امکانات مشکلی ندارد.
وی افزود:از آنجائیکه دستگاه های سی ان جی از شرکت های آلمانی خریدار شده اند و نصب آنها باید توسط شرکت خریدارانجام می گرفت متاسفانه به علت تحریم شرکت مورد نظراز انجام نصب دستگاها خودداری کرد.

فرماندار آبدانان با اشاره به اینکه مسئولین استانی و شهرستان به جد پیگیر رفع این مشکل هستند ،گفت:طبق قول مسئولین استانی در هفته های آینده متخصصانی از شرکت نفت برای نصب و راه اندازهی این دستگاه ها اقدام خواهند کرد و امیدواریم در آینده ای نزدیک این پروژه افتتاح گردد.

انتهای پیام/