ایلام بیدار12:54 - 1398/09/04

بهشتی دیدنی در پادشاه فصل‌ها + تصاویر

یکی از مکان‌هایی که در فصل پاییز از دیدنی‌های استان تهران به شمار می‌رود، روستای برگ جهان است.

به گزارشايلام بيدار، پر کردن اوقات فراغت همواره یکی از دغدغه‌های زندگی انسان‌ها به حساب می‌آید. فراغتی که باید برای انتخاب چگونگی گذراندن آن موارد مهمی از قبیل توان مالی را در نظر گرفت. انتخاب‌هایی که برای پرکردن اوقات فراغت صورت می‌گیرند، گاهی متناسب با فصل در نظر گرفته می‌شوند. این روز‌ها فصلی را سپری می‌کنیم که در بین دیگر فصول سال پادشاهی می‌کند و فصل برگریزان است، پاییز ...

پاییز فصلی است که هر روز آن به یک رنگ است. در این روز‌ها می‌توان اوقات خوشی را برای خود ثبت کنیم.

یکی از مکان‌هایی که از دیدنی‌های فصل پاییز به شمار می‌رود، روستای برگ جهان است. روستایی که چشم انداز‌های بی مانندی را در خود جای داده است.

بهشتی دیدنی در پادشاه فصل‌ها + تصاویر

باید در کنج به کنج این بهشت زیبا قدم گذاشت و با زیبایی‌های آن آشنا شد. فرصتی بی نظیر که برای گشت و گذار در آن، یک روز هم کافی است.

برای اینکه به برگ جهان برویم، باید از تهران خود را به بزرگراه بابایی برسانیم و در سمت شرق تا خروجی لشگرک مسیر را ادامه دهیم و تا لواسان رانندگی کنیم. پس از روستای افجه از یک راه پرپیچ و خم عبور می‌کنیم و در مسیر روستای برگ جهان به حرکت ادامه می‌دهیم.

بهشتی دیدنی در پادشاه فصل‌ها + تصاویر

در این روستا پاییز هزار و یک رنگ را یکجا می‌بینید و از تماشای آن لذت می‌برید. در تمام مسیر زیبای این روستا باید توقف کرد و از تماشای مناظر زیبای آن بی نصیب نماند.

برگ جهان محله‌های زیبایی را در خود جای داده که می‌توان از پاده (پادره)، سرده (سردره)، رودبار و شاهان نام برد. اولین محله‌ای که در مسیر تهران به برگ جهان قرار دارد، محله سرده (سردره) است. قدم زدن در این محله‌ها و دیدن خانه‌هایی با نمای کاهگل و چوبی، می‌تواند برای هر انسانی یادآور خاطرات زیبای سال‌های دور باشد.

بهشتی دیدنی در پادشاه فصل‌ها + تصاویر

یکی از نکات مثبت روستای برگ جهان وجود آثار باستانی است که از آن جمله می‌توان به «قلعه دختر» اثری که در ۳ کیلومتری برگ جهان واقع است، اشاره کرد. از دیگر بنا‌های تاریخی این روستا زندان خانه لار در ارتفاعات شمال غربی برگ جهان است. همچنین می‌توان به امامزاده اسماعیل و غارخمیره اشاره کرد.

بهشتی دیدنی در پادشاه فصل‌ها + تصاویر

روستای برگ جهان به خودی خود از زیبایی‌های بصری فراوانی برخوردار است، اما آثار تاریخی این روستا می‌تواند بر امتیاز‌های گردشگری و توریستی آن بیفزاید.

درباره قدمت این روستا، تاریخ دقیقی در دست نیست؛ اما با توجه به آثار کشف شده از این منطقه، مانند سفال می‌توان این نظر را تایید کرد که برگ جهان از قدمت تاریخی زیادی برخوردار است.

یکی دیگر از مناظر زیبای این نقطه از بهشت ایران، رودخانه‌ای به اسم برگ جهان است. این رودخانه که از ارتفاعات برگ جهان سرچشمه گرفته، پس از اینکه به رودخانه رودبار می‌پیوندد، وارد سد لتیان می‌شود.

بزرگترین آبشار برگ جهان که زیبایی بی نظیری را به همراه دارد، در شمال شرقی این روستا قرار گرفته که برای تماشا کردن آن باید مسیری یک ساعته را کوهپیمایی کنید.

بهشتی دیدنی در پادشاه فصل‌ها + تصاویر

این منطقه جمعیتی حدوداً ۱۲۰۰ نفره دارد که عمدتاً از راه‌هایی مانند کشاورزی و دامداری به گذران زندگی مشغولند و محصولاتی اعم از گندم، جو، گردو، هلو، سیب را تولید می‌کنند. تولیدات مردم این منطقه مختص محصولات کشاورزی نیست و فرآورده‌های لبنی مانند شیر، ماست و کره را هم شامل می‌شود.

بهشتی دیدنی در پادشاه فصل‌ها + تصاویر

جاذبه‌های این روستا فقط به مناطق دیدنی آن خلاصه نمی‌شود؛ سکوتی که در گوشه گوشه این روستا حس می‌شود و صدای رودخانه ها، آرامش روانی خاصی به گردشگران هدیه می‌کند. قطعاً از وقت گذاشتن برای دیدن این منطقه پشیمان نخواهید شد و به یک بار دیدن آن بسنده نمی‌کنید.

بهشتی دیدنی در پادشاه فصل‌ها + تصاویر

مسیر برگشت از برگ جهان می‌تواند متفاوت از مسیر رفت باشد، برای این کار از برگ جهان ۷ کیلومتر به سمت سد لتیان رفته و ۷ کیلومتر به سمت جاجرود حرکت کنید. بعد از این مسیر ۱۵ کیلومتر راه برای رسیدن به بزرگراه بابایی در پیش خواهید داشت.

برگ جهان که در ۱۳ کیلومتری شهر لواسان قرار گرفته، ارتفاعی حدود ۲۰۲۶ متر از سطح دریا دارد و از کهن‌ترین روستا‌های منطقه لواسانات است.

انتهای پیام/ش