ایلام بیدار15:17 - 1398/08/24
امام جمعه ایوان:

مطالبات به حق مردم نبايد ناديده گرفته شود

امام جمعه ایوان گفت:دردها و مشکلات عمومی شهرستان مزمن شده است مطالبات عمومی مردم نادیده گرفته می شود.

به گزارشايلام بيدارحجت الاسلام "علی حیدری"،امام جمعه ایوان در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان ایوان گفت:،در هفته گذشته مطالب تنش زایی در سطح جامعه و افکار عمومی مطرح  شد و پاسخ هایی هم داده شد، یکی حول محور مذاکره و پیمان مجدد با پیمان شکنی مانند ترامپ و یکی هم حول محور مبارزه با فساد. این گونه مطرح شد که پیامبر ص با مشرکین پیمان می بست مشرکین مکرر پیمان شکنی می کردند و پیامبر ص مجدد با آنها پیمان می بست و استناد کردند به آیه ای از سوره انفال.اولا این ادعا نه مورد تایید مفسران قرآن است و نه مورد تایید مورخان تاریخ اسلام هیچ گزارش تاریخی وجود ندارد که پیامبر ص با مشرکان پیمان شکن مجددا پیمان جدید بسته باشد صف نظر از اینکه این کار لبو و بیهوده و برخلاف عقل است و از ساحت پیامبر ص به دور است.


حیدری اظهار کرد:موضوع دوم طرح شبهه در مورد مبارزه قوه قضاییه با فساد بود طی یک سال گذشته اقدامات قوه قضاییه در مبارزه با فساد امیدواریهایی را در میان مردم و حتی جناح های مختلف سیاسی به وجود آورد  حتی حرکت قوه قضاییه در مبارزه با فساد مورد تایید و حمایت بسیاری از جریان ها و جناح های مختلف سیاسی واقع شد. اما علیربم این اقبال در هفته گذشته در مورد برخورد قوه قضاییه بافساد شبهاتی مطرح شد و در افکار عمومی این شائبه را ایجاد کرد که اقدامات قوه قضائیه فقط ایجاد سر و صدا و کلاه گذاشن بر سر مردم است و قوه قضائیه خود را به مقابله با فسادهای کوچکتر مشبول کرده و نگاه جناحی به فسادهای کلان دارد و با رقم های درشت فساد کاری ندارد.

وی افزود:در مقابل این سخنان پاسخ هایی هم داده شد قوه قضاییه پاسخ داد و حتی جمع قابل توجهی از چهره ها و طیف های اصلاح طلب این سخنان را مورد نقد قرار داده و پاسخ دادند. من لازم می دانم در اینجا به چند نکته اشاره کنم اول این که حفظ وحدت و پرهیز از تنش آفرینی از توصیه های اکید امام رضوان الله تعالی علیه و مقام معظم رهبری است و طرح مسایل تنش زا آن هم در آباز هفته وحدت و زیر سوال بردن یک قوه توسط رییس قوه دیگر در سخنرانی عمومی با تعبیرات تند نه مورد تایید رهبر معظم انقلاب است و نه مورد تایید مردم به خووص که در آستانه ورود به انتخابات هستیم و کشور نیازمند فضایی آرام و بدون تنش است.


 امام جمعه ایوان بیان داشت:قطعا نگاه اصولی و بیر جناحی به مبارزه با فساد یک ضرورت است همانطور که مبارزه قوه قضاییه با فساد باید با نگاه جناحی نباشد و رییس قوه قضاییه رسما اعلام کرده است که نگاه قوه قضاییه به مبارزه با فساد جناحی نیست و اگر در موردی دلیل و مستنداتی وجود دارد که با موردی از فساد برخورد جناحی شده است این دلایل و مستندات ارايه شود تا پی گیری شود. نگاه منتقدین به قوه قضاییه در مورد مقابله با فساد هم باید جناحی نباشد و باید مبرای از شائبه جناحی باشد باید برای افراد فاسد هیچ مأمن و حوار
و حاشیه امنی در هیچ قوه ای نه قوه قضاییه و نه قوه مجریه و در هیچ  جناحی وجود نداشته باشد.
حجت الاسلام حیدری ادامه داد:موضوع دیگر مساله سهمیه بندی و تبییر قیمت بنزین است اینکه مصرف سوخت کنترل شود کار لازمی بود و اینکه با بالا رفن قیمت بنزین هزینه جبرانی به حساب مردم ریخته شود این کار درست و شایسته ای است اما این دو اقدام لازم و مفید برای موفقیت نیازمند مکمل سومی است و آن کنترل تبعات تورمی آن است باید مراقبت های لازم و برخورد قاطعانه ای با هر نوع افزایش قیمت سودجویانه و بیر منطقی در بازار صورت بگیرد. تا هزینه اضافه ای بر مردم تحمیل نشود.

وی بیان داشت:دردها و مشکلات عمومی شهرستان مزمن شده است مطالبات عمومی مردم نادیده گرفته می شود برخی از مسولان شهرستان به وظایفشان عمل نمی کنند هرجا مراجعه می کنیم با مجموعه از درخواست و مطالبات اولیه مردم مواجه هستیم وعده آسفالت تبدیل شده به لکه گیری و ترمیم برخی از چاله ها و دست اندازها بوی تعفن زباله از مرکز شهر گرفته تا محله ها مردم را آزار می دهد، گرانی های مضاعف مردم را رنج می دهد، من به مسولان اجرایی ای که به وظایفشان عمل نمی کنند توصیه می کنم به مطالبات مردم توجه کنند و از بخش قضایی می خواهم نسبت به موارد فوق که حقوق عموم مردم است ورود و اقدام کنند و نتیجه اقدامات خود را به مردم گزارش دهند.

 

انتهای پیام/الف