ایلام بیدار12:01 - 1398/08/22
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام:

مصرف بهینه برق با فرهنگ‌سازی در جامعه نهادینه شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام گفت: برای اطلاع‌رسانی در خصوص حذف قبوض کاغذی و نحوه پرداخت الکترونیکی قبوض نیازمند همکاری و همراهی اصحاب رسانه هستیم.

به گزارشايلام بيدار، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام صبح امروز (22 آبان) در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات این استان اظهار کرد: شرکت توزیع برق نقشی در خاموشی‌هایی که در تابستان گذشته به وقوع پیوست، نداشته است.

«هادی شیر خانی» بابیان اینکه در حال حاضر 170 مگاوات ساعت در پیک مصرف داریم اما این میزان در تابستان به 380 مگاوات رسیده بود، تصریح کرد: برای هر مگاوات برق 300 تومان هزینه می‌شود اما به قیمت 70 تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 600 میلیون جریمه مصرف خارج از سهم تعیین‌شده پرداخت‌شده است، یادآور شد: امسال علاوه بر اینکه در تابستان خاموشی نداشته‌ایم بلکه به کشورهای همسایه نیز صادرات برق داشته‌ایم و از هم‌اکنون نیز برنامه‌ریزی‌ها برای سال آینده در راستای مدیریت خاموشی‌ها آغازشده است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام با تأکید بر اینکه هیچ خدمتی در شرایط کنونی کشور بدون برق امکان‌پذیر نیست، گفت: ما از یاری و تعامل رسانه‌ها استقبال می‌کنیم و جهت اطلاع‌رسانی در خصوص حذف قبوض کاغذی و نحوه پرداخت الکترونیکی قبوض نیازمند همکاری و همراهی اصحاب رسانه هستیم.

شیرخانی با اشاره به اینکه 10 درصد تولید برق‌آبی در کشور بسیار تعیین‌کننده است، ابراز کرد: حدود 80 درصد برق کشور از طریق نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و حرارتی تولید می‌شود و خاموشی‌های تابستان گذشته نیز به دلیل کاهش منابع آبی سدهای برق‌آبی کشور بوده است.

وی با تأکید بر اینکه صنعت برق صنعتی پرهزینه و های تک است، گفت: امروز هم امنیت و هم سلامت مردم در گرو برق بوده و امید است با اقدامات انجام‌شده و همدلی که وجود دارد در راستای تأمین رفاه مردم بیش از گذشته تلاش کرده و در این امر موفق باشیم که این امر نیازمند حمایت اصحاب رسانه است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام بابیان اینکه 4 مدل با 9 رویکرد برای اطلاع‌رسانی در زمینه حذف قبوض کاغذی، تمام افراد جامعه از روستایی وشهری و غیره دیده‌شده است.

شیرخانی خاطرنشان کرد: با محوریت پویش هر هفته «الف - ب- ایران» ۲۲۷ پروژه با ۳۳ هزار و میلیارد تومان در ۳۱ استان کشور انجام می‌شود.

وی در پایان با تقدیر از اهالی رسانه و همیاران این حوزه در رابطه با گذر از پیک تابستان ۹۸ بدون خاموشی، خاطرنشان کرد: از محل صرفه جویی حذف قبوض کاغذی تا کنون تعداد ۱۰ هزار جلد دفترچه چاپ و بین دانش آموزان مناطق محروم در سطح استان توزیع شده است و چاپ و توزیع تعداد ۵ هزار جلد دفترچه دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

 

انتهای پیام/س