ایلام بیدار15:27 - 1398/08/22
نماینده ولی فقیه در استان:

اربعین یک حرکت ضد استکباری و بصیرت آفرین است

امام جمعه ایلام بابیان اینکه اربعین حسینی یک حرکت فرهنگی ضد استکباری بصیرت آفرین است، گفت: حرکت اربعین حسینی، دریایی خروشان و لاینقطع از فرهنگ ناب اسلامی است.

به گزارشايلام بيدار،نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، ظهر امروز (22 آبان) در همایش تجلیل از خادمان فرهنگی اربعین حسینی در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی شهر ایلام، اظهار کرد: اربعین حسینی، فضای ایثار و ازخودگذشتگی است.

 

حجت‌الاسلام «الله نور کریمی تبار» بابیان اینکه زبان هنر زبان ویژه‌ای است که می‌تواند در خدمت ترویج فرهنگ دینی و به‌ویژه فرهنگ اربعین حسینی باشد، تصریح کرد: حرکت اربعین حسینی یک حرکت فرهنگی است، اربعین حسینی، تجلی فرهنگ بصیرت افزایی است.

 

امام‌جمعه ایلام بابیان اینکه غالباً تلاش مردم به‌عنوان خادمان اربعین حسینی بر این است که از زوار به‌خوبی میزبانی‌شده و عمده‌ترین فعالیت و دغدغه خادمان، پذیرایی از زوار است، گفت: لازم است که کار هنری و فرهنگی در مسیر تردد زوار اربعین حسینی انجام شود و می‌شود با نصب یک تابلو و یک اثر هنری، پیام و فرهنگ اربعین حسینی را منتقل کرد.

 

وی با تأکید بر اینکه جلوه‌های زیبایی از ایثار و فرهنگ عاشورایی در پیاده‌روی اربعین به منصه ظهور می‌رسد، یادآور شد: حرکت اربعین حسینی، دریایی خروشان و لاینقطع از فرهنگ ناب اسلامی است، یک حرکت فرهنگی ضد استکباری بصیرت آفرین است که دشمنان با تحریف و عدم اطلاع‌رسانی به دنبال ضربه زدن به این فرهنگ ناب هستند.

 

حجت‌الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین حسینی مهم‌ترین سوژه خبری دنیاست، گفت: دشمنان و نظام استکباری می‌خواهند این حرکت بزرگ منعکس نشود، شکل نگیرد و از همین موضوع، معلوم می‌شود که ما باید حرکت کنیم و تأثیر فرهنگی داشته باشیم.

 

امام‌جمعه ایلام با اشاره به اینکه اربعین حسینی، یک دانشگاه بزرگ فرهنگی با درس ایثار جان و مال است، یادآور شد: فرهنگ اربعین حسینی در سطح جامعه به‌ویژه در بین نسل جوان و همچنین جامعه جهانی باید تبیین شود، این وحدت و همدلی مسلمانان جهان در راهپیمایی اربعین از برکت امام حسین (ع) است و باید جهان را با این فرهنگ آشنا کنیم و استمرار داشته باشد.

 

وی با تأکید بر اینکه تقدیر از فعالان عرصه فرهنگی اربعین حسینی بسیار ارزشمند است، بیان کرد: امسال برای اولین بار قرارگاه فرهنگی اربعین حسینی در مرز مهران تشکیل شد، لازم است این فعالان، طرح‌هایی که در زمینه اربعین حسینی دارند به این قرارگاه ارائه دهند و این قرارگاه در طول سال برنامه‌ریزی کند و قبل از اربعین سال گذشته برنامه‌های فرهنگی تبیین شود.

 

امام‌جمعه ایلام در پیان خاطرنشان کرد: سال گذشته در مرز مهران گروه‌های سرودی با حضور جوانان و نوجوانان در مسیر تردد زوار به اجرا می‌پرداختند که زوار اربعین حسینی ارتباط بسیار خوبی با این برنامه برقرار می‌کردند و لازم است که این برنامه‌های فرهنگی در اربعین حسینی تداوم داشته باشد.

پایان پیام