ایلام بیدار07:24 - 1398/08/14

زائران اربعین ۱۸ میلیارد ریال به کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام کمک کردند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام گفت: در ایام اربعین حسینی 18 میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی از طریق پایگاه‌های مستقر در پایانه مرزی جمع‌آوری شده است.

به گزارشايلام بيدار،"ضیاء رضایی"، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام از خدمات ۵۲ میلیارد ریالی این نهاد به مددجویان و زائران اربعین خبر داد و گفت: عمده خدماتی که توسط این نهاد در ایام اربعین به زائران ارائه شده از محل مشارکت مردم و کمک‌های افراد نیکوکار بوده است.

وی افزود: این کمک‌ها شامل  توزیع وعده‌های غذایی و میان وعده بین زائران در موکب‌ها، پذیرایی و اسکان زائران، خدمات پارکینگ خودرو، کمک به در راه ماندگان و ... است.

مدیرکل کمیته امداد استان تصریح کرد: از طرف زائران اربعین از طریق پایگاه‌هایی که در پایانه مرزی مهران در ایام اربعین برپا بوده است حدود ۱۸ میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی به این نهاد صورت گرفته که این کمک‌ها بین نیازمندان و مددجویان در شهرستان‌های مختلف توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در اربعین با حمایت مالی این نهاد ۱۷۵۰ نفر از مددجویان تحت پوشش در پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کردند.

رضایی تاکید کرد: این نهاد به هریک از این مددجویان چهار میلیون ریال به‌عنوان کمک هزینه پرداخت و در مجموع بیش از ۶ میلیارد ریال اعتبار در این زمینه هزینه شده است.

وی اضافه کرد: بیشتر این مددجویان افرادی بودند که برای نخستین بار  به عتبات عالیات مشرف شده و در مراسم اربعین حسینی شرکت کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام یادآور شد: با توجه به اینکه اغلب شهرستان‌های این استان در مسیر عبور زائران اربعین بوده‌اند همه مراکز و دفاتر این نهاد در مسیرهای تردد زائران اربعین حسینی به همین منظور تجهیز شده و خدمات گوناگونی را به زائران اربعین ارائه کردند.

انتهای پیام/الف