ایلام بیدار07:22 - 1398/08/13
گزارش؛

کارخانه سولفات پتاسیم ایوان تعطیل شد/فرماندار ایوان:درصدد بازگشت مجدد کارخانه به چرخه تولیدهستیم

مدتی است که کارخانه سولفات پتاسیم شهرستان ایوان به‌دلیل نبود مواد اولیه، از ادامه فعالیت باز ایستاده و ده‌ها کارگر آن نیز بیکار شده‌اند.

به گزارشايلام بيدار،با نگاهی به نامگذاری و شعار سال‌های اخیر، به راحتی می‌توان به این مهم پی‌برد که اقتصاد و تولید در پویایی و پیشرفت کشور نقش بسزایی دارد و رهبر انقلاب در بیانات خویش و نام‌گذاری سال‌های اخیر به این مهم اشاره کرده‌اند.

اما تعطیلی برخی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی در سال‌های گذشته و به‌ ویژه در سالی که آن‌ را به نام «رونق تولید» نامیده‌اند، بیانگر این نکته است که برخی مسوولان آنگونه که باید جهت تحقق شعار سال و رونق تولید تلاش نکرده‌اند و همین امر سبب شده در سالی که بنا بود تولیدات داخلی رونق گرفته و افزایش یابد، شاهد تعطیلی برخی واحدهای تولیدی باشیم که بنا به دلایل مختلف توان ادامه فعالیت را ندارند.

تعطیلی کارخانه سولفات پتاسیم ایوان

کارخانه  سولفات پتاسیم ایوان یکی از مواردی است که در سال رونق تولید به دلایلی از جمله نبود مواد اولیه از ابتدای آبان ماه امسال تعطیل شده است.

این کارخانه سالانه ۲۰ هزار تن کود سولفات پتاسیم و ۲۰ هزار تن اسید سولفوریک تولید می‌کرد و سال گذشته نیز به دلیل آلایندگی مدتی تعطیل شد، حال پس از گذشت یک‌سال شاهد تعطیلی مجدد این کارخانه هستیم.

 

"امیدعلی سبزی "،فرماندار شهرستان ایوان گفت: سال گذشته این کارخانه به‌دلیل مشکلات آلایندگی هوا تعطیل شد که پس از مدت کوتاهی و با رفع مشکل، فعالیت خود را از سر گرفت.

وی اظهار کرد: از ابتدای آبان ماه امسال مجدد کارخانه مذکور تعطیل شده که مدیران کارخانه نبود مواد اولیه را از دلایل تعطیلی آن عنوان کرده‌اند و جلسات و نشست‌هایی نیز در این باره برگزار شده است.

 

فرماندار شهرستان ایوان با بیان اینکه تعطیلی کارخانه سولفات پتاسیم بیکاری ۷۰ نفر از کارکنان را در پی داشته است، اضافه کرد: پیگیری ها جهت رفع مشکلات این کارخانه در حال انجام است و بر اساس جلسه ای که در این خصوص با حضور مسوولان استانی تشکیل شده، قرار بر این شد که با مساعدت های بانکی برخی مشکلات نقدینگی و تهیه مواد اولیه رفع شود.

وی افزود: در تلاشیم حقوق معوقه ۴ ماهه پرسنل این کارخانه پرداخت شود و با توجه به سرمایه‌گذاری بالایی که در این کارخانه صورت گرفته و اهمیت آن در سطح کشور کاملا محسوس است، تلاش می‌شود در آینده نزدیک این کارخانه مجددا به چرخه تولید بازگردد.

درخواست ارائه تسهیلات

مدیرعامل کارخانه سولفات پتاسیم ایوان طی روزهای اخیر، نبود مواد اولیه را دلیل تعطیلی این کارخانه عنوان کرد و گفت: درخواست یک هزار میلیارد ریال تسهیلات شده که در صورت تامین اعتبار ظرف مدت ۲ ماه کارخانه وارد چرخه تولید می‌شود.

بدون تردید، توسعه بخش تولید می‌تواند توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی را در پی داشته باشد و رونق تولید که امسال با این شعار نام‌گذاری شده در تحقق اقتصاد مقاومتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند سبب به کارگیری نیروهای جوان و پویا شود.

 

امیدواریم این کارخانه هرچه سریعتر به چرخه تولید بازگرددتا شاهدبکارگیری دوباره کارگرانآن باشیم.

انتهای پیام/