ایلام بیدار07:00 - 1398/08/13
ایلام بیدارگزارش می دهد:

مردم دره شهر از کمبود پزشک متخصص رنج می‌برند

کمبودپزشک باعث شده مردم برای ویزیت بیماری خود با تحمل سختی راه، صرف هزینه بسیار و البته خطر پیش رو در موارد حاد به شهرستانهای همجوار یا مرکز استان مراجعه کنند.

به گزارشايلام بيدار،شهر ۴۶ هزار نفری دره شهر با سابقه ۵۴ سال شهرستان بودن‌ این روزها مشکل همیشگی پزشک متخصص و جایگزین مواجه شده است.

این مشکل باعث شده مردم برای ویزیت بیماری خود با تحمل سختی راه، صرف هزینه بسیار و البته خطر پیش رو در موارد حاد به شهرستانهای همجوار یا مرکز استان مراجعه کنند.

کمبود پزشک متخصص فقط بیماران را با مشکل مواجه نکرده بلکه همراهان انان را نیز با دردشان همنوا کرده است، زیرا در صورت جراحی یا بستری شدن در شهرهای اطراف باید یا در کف سرد بیمارستان به انتظار بنشینند یا شرمندگی و معذبی حضور در خانه اقوام را تجربه کنند.

هرچند تلاش زیادی از طرف رییس بیمارستان و شبکه بهداشت برای حضور تعدادی از پزشکان متخصص در این شهرستان شده است اما کافی است یکی از پزشکان به مرخصی استحقاقی برود ان موقع کسی دیگر حق مریض شدن نخواهد داشت زیرا متخصصی نیست که ویزیت کند

. صد البته که پزشک نیز انسان بوده و نیازمند مرخصی اما مسلما نبود پزشک جایگزین با توجه به وجود بیماران قلبی، بیماریهای زنان و کودکان مشکلات زیادی برای مردم بوجود می اورد مسئله ای که طی این‌چند روز بارها بوجود امده است.

شهرستانی با این قدمت نباید برای پزشک محتاج شهرستانهای اطراف باشد که همگی داری پزشک جایگزین‌متخصص هستند.

امیدواریم‌ با توجه به جمعیت موجود، مدیریت بیمارستان و شبکه بهداشت رایزنی خودرا برای رفع این مشکل بکار گیرند. قطعا ما و مردم منتظر جوابیه نیستیم بلکه انتظار داریم رییس علوم پزشکی و معاون درمان استان لحظه ای خود را جای بیماران و همراهان انان قرار دهند تا درک موضوع این مشکل حاد را رفع کنند.

 

انتهای پیام/الف