ایلام بیدار08:29 - 1398/08/11

راهکار رونق تولید توسعه صادرات است/ صادرات 100 میلیون دلاری کفش چرم دست‌دوز

رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان کفش چرم دست‌دوز تهران با اشاره به رکود بازار گفت: تنها راه رونق تولید و خروج از رکود، توسعه بازارهای صادراتی است.

به گزارشايلام بيدار، رسول شجری در مورد وضعیت تولید کفش چرم دست‌دوز گفت: شرایط نسبت به سال گذشته و اوایل امسال بهتر شده اما هنوز مشکل تامین نقدینگی و رکود بر بازار حاکم است. 

رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان کفش چرم دست‌دوز تهران افزود: تنها راه رونق تولید و خروج از رکود، توسعه صادرات است بنابراین باید اقدامات لازم برای توسعه صادرات محصولات تولیدی در این بخش انجام شود. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر سالانه 100 میلیون دلار کفش چرم دست‌دوز صادر می‌شود، گفت: اما این مقدار کافی نیست و باید بیشتر شود. 

رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان کفش  چرم دست‌دوز تهران بیان داشت: در حال حاضر محصولات کفش چرم دست‌دوز به کشورهای عراق، افغانستان، آذربایجان و روسیه صادر می‌شود اما قطعا در راستای رونق تولید باید بازارهای هدف صادراتی هم افزایش یابد. 

شجری با اشاره به سیاست دولت در جلوگیری از واردات محصول نهایی بیان داشت: در راستای حمایت از تولید باید دولت این سیاست را ادامه دهد. 

وی افزود: وضعیت واردات مواد اولیه تولید بهبود یافته اما هنوز هم مشکلاتی وجود دارد که وزیر صنعت، معدن و تجارت قول رفع آنها را داده است. 

انتهای پیام/ر