ایلام بیدار07:52 - 1398/08/09

سیاست‌های تشویقی جدید برای حافظان قرآن/ نام‌نویسی آزمون قرآن و عترت از ۱۲ آبان

دبیر ستاد حفظ قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه از اعمال سیاست‌های تشویقی برای حافظان قرآن خبر داد و گفت: امسال کسانی که در آزمون حفظ ۵ جزء قرآن موفق باشند بدون محدودیت مبلغ 500 هزار تومان دریافت می‌کنند.

به گزارشايلام بيدار، حجت‌الاسلام علی مقنی دبیر ستاد حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت بهمن‌ماه ۱۳۹۸ برگزار می‌شود، گفت: یکی از ارکان زیربنایی توسعه فرهنگ قرآنی، تعمیم و تعمیق مفاهیم قرآن کریم و معارف اهل بیت(ع) در میان آحاد جامعه است که از طریق ارتباط و انس هرچه بیشتر با مضامین آیات کلام وحی و آموزه های گهربار عترت در جامعه محقق می‌شود.

اثربخشی هرچه بیشتر این برنامه‌ها از مأموریت‌های راهبردی معاونت قرآن و عترت است

دبیر ستاد حفظ ادامه داد: حمایت از برنامه‌های آموزشی برای تحقق این هدف و تلاش برای کارآمدی و اثربخشی هرچه بیشتر این برنامه‌ها از مأموریت های راهبردی معاونت قرآن و عترت است. برگزاری منظم و سالانه آزمون‌های سراسری قرآن و عترت یکی از اقدامات مهم ، لازم و تأثیرگذار در این رابطه است که در کنار سایر حمایت‌های مادی و معنوی از جمله فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور و با هدف حمایت و بسترسازی هرچه مطلوبتر آموزش مفاهیم قرآن و معارف اهل بیت(ع) در سراسر کشور انجام می‌پذیرد.

حجت الاسلام مقنی اهداف آزمون سراسری قرآن و عترت را برشمرد و گفت: از مهمترین اهداف این آزمون، سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی کشور و ایجاد انگیزه در میان عموم مردم به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معاف قرآن و عترت است.

برگزاری آزمون قرآن و عترت در ۴ گروه و ۱۵ رشته

وی با اشاره به اینکه این آزمون در ۴ گروه امتحانی و ۱۵ رشته برگزار می‌شود، گفت: این آزمون در ۴ گروه ترجمه و مفاهیم قرآن، معارف اهل بیت(ع)، حفظ قرآن کریم و آموزش های الکترونیک در دی و بهمن ماه ۱۳۹۸ برگزار می‌گردد.

حجت‌الاسلام مقنی در ادامه گفت: ستاد راهبری حفظ قرآن کریم که امسال در سازمان اوقاف و امور خیریه مستقر است به عزیزانی که پنج جزء از قرآن کریم را حفظ کرده‌اند به شرطی که آن پنج جزء را در آزمون سراسری سال ۹۶ و ۹۷ قبول نشده باشند یا پنج جزء به محفوظات قبلی‌شان اضافه کرده‌اند و علاوه بر آزمون کتبی ارشاد در آزمون شفاهی اوقاف هم که اسفند‌ماه برگزار می‌شود حد نصاب را کسب کنند، بدون قرعه‌کشی مبلغ پانصدهزار تومان پرداخت می‌کند. این امور را در شیوه‌نامه طرح تشویق حافظان و آزمون شفاهی درج کرده‌ایم.

دبیر ستاد حفظ در پایان با بیان اینکه آزمون به صورت کتبی و الکترونیکی برگزار می‌شود، تصریح کرد: شرکت در تمامی رشته‌های آزمون برای همه داوطلبان مرد و زن، بدون هرگونه محدودیت سنی، آزاد است و علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام در آزمون می‌توانند از تاریخ ۱۲/۰۸/۹۸ لغایت ۱۲/۰۹/۹۸ به سایت www.quranedu.ir مراجعه کنند.