ایلام بیدار08:31 - 1398/08/02
رئیس سازمان حج و زیارت:

۲۵۰ هزار زائر ایرانی اربعین حسینی از مرز خسروی تردد کردند

رئیس سازمان حج و زیارت مرز خسروی را یکی از قدیمی‌ترین و مجهزترین پایانه‌های مرزی دانست و گفت: امسال در موسم اربعین حسینی تردد ۲۵۰ هزار زائر ایرانی از این مسیر انجام گرفت.

به گزارشايلام بيدار،آقای علی رضا رشیدیان بعد از بازگشت به کشور از مرز خسروی و بازدید این مرز اظهار کرد: خدا را بابت توفیق خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی شاکریم و از همه عزیزان اعم از گروه‌های مردمی، سازمان‌ها و نهاد‌هایی که در جهت سهولت زیارت اربعین به ارائه خدمات پرداختند، تشکر می‌کنیم.

وی افزود: از مردم فهیم، متدین و منظم کشورمان که در این ایام به عتبات عالیات سفر کردند نیز تشکر می‌کنیم چرا که با توجه به رشد ۵۰ درصدی جمعیت و کمبود زیرساخت‌های عراق در حوزه نقل، بیشترین همراهی و صبوری را به خرج دادند و کلیت عملیات نیز به خوبی انجام پذیرفت.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۳۲ هزار نفر زائر ایرانی در عراق هستند که خدمات لازم تا آخرین زائر انجام می‌گیرد و ستاد راهنمایی زائر که تحت نظارت سازمان قرار دارد و سه درمانگاه هلال احمر و نمایندگان بیمه ایران همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

رئیس سازمان حج وزیارت در خصوص مرز خسروی نیز گفت:مرز خسروی یکی از قدیمی‌ترین و مجهز‌ترین پایانه‌های مرزی است که به دلیل برخی مشکلات در آنسوی مرز، تردد از آن مدتی انجام نمی‌گرفت که در ایام اربعین حسینی مجدداً، بازگشایی آن انجام شد و زائران به خوبی از این مسیر تردد کردند.

وی افزود: در ایام اربعین امسال تردد ۲۵۰ هزار زائر ایرانی و حدود ۵۰ هزار زائر خارجی به همراه حمل و نقل کالا از این مسیر «مرز خسروی» انجام گرفت.

رشیدیان تصریح کرد: امیدواریم شاهد رونق این مسیر باشیم و این مهم برای سازمان حج وزیارت نیز مبارک است و می‌تواند برای تردد زائران در غیر ایام اربعین هم مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: تردد از این مسیر چه در رفت یا در بازگشت، تاثیرات مثبتی در کاهش طول مسیر زائران به دنبال دارد.

وی تاکید کرد:امیدواریم از هفته آینده تردد کاروان‌های برنامه ریزی شده در این مسیر را نیز داشته باشیم؛ برای سازمان حفظ امنیت زائران و توجه به زیرساخت‌های مسیر‌های منتهی به عراق در مرز خسروی مورد توجه است. امیدواریم با عنایت دولت و ملت عراق امنیت مستمر در این مسیر را داشته باشیم.

 

انتهای پیام/الف