ایلام بیدار13:40 - 1398/08/01

راه‌اندازی حساب ضمانت وام در کمیته امداد

معاون اشتغا‌ل‌زایی و خودکفایی کمیته امداد با بیان اینکه حساب ضمانت تسهیلات کمیته امداد در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت اجرا شده است، گفت: تا پایان سال جاری به 10هزار زن سرپرست خانوار ضمانت نامه ساده برای دریافت تسهیلات ارائه می‌شود.

به گزارشايلام بيدار، حجت‌الله عبدالملکی معاون اشتغالزایی کمیته امداد اظهار داشت: تسهیلاتی که کمیته امداد به مددجویان خود پرداخت می‌کند در خصوص ضمانت بر اساس ضوابط بانک مرکزی عمل می‌کند.

وی گفت: ضوابط ضمانت تسهیلات را بانک مرکزی به شبکه بانکی کشور ابلاغ می‌کند و کمیته امداد بر اساس سهمیه‌ای که دارد نسبت به توزیع تسهیلات به مددجویان خود در بانک‌های مختلف اقدام می‌کند.

معاون اشتغالزایی کمیته امداد بیان داشت:‌بانک‌ها بر اساس ضوابط ضمانت که از سوی بانک مرکزی اعلام شده است نسبت به دریافت ضمانت‌های لازم از وام گیرنده اقدام می‌کند و کمیته امداد همیشه در حال مذاکره با شبکه بانکی برای تسهیل در ضمانت‌های مددجویان کمیته امداد است و تا حدی نیز بانک‌ها در این حوزه به ما کمک کرده‌اند اما همچنان مسئله ضمانت جدی است.

عبدالملکی خاطر نشان کرد: از آبان ماه سالجاری حساب ضمانت تسهیلات در صندوق قرض الحسنه امداد ولایت افتتاح شده است و ضمانت ساده افرادی را که مشکل ضامن دارند را با توجه به این حساب انجام می‌دهد. 

وی خاطرنشان کرد: بر اساس توافقات صورت گرفته در مرحله اول به 10 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد ضمانت نامه ساده برای دریافت وام صادر می‌شود.

معاون اشتغالزایی کمیته امداد یادآور شد: ضمانت این حساب در مرحله اول فقط در بانک ملی است یعنی مددجویانی که به بانک ملی برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند می‌توانند از این ضمانت تسهیلات برخوردار شوند و بانک از آن افراد فقط یک ضامن ساده که نیاز نیست کارمند هم باشد و یک سفته دریافت می‌کند.

عبدالملکی گفت: حساب ضمانت تسهیلات نیز به عنوان پشتوانه آن وام گیرنده است که اگر نتوانست تسهیلات خود را پرداخت کند از آن محل پرداخت خواهد شد.

وی بیان داشت:‌سقف تسهیلات ما برای مددجویان کمیته امداد 50 میلیون تومان است که این مبلغ بر اساس طرحی که برای اشتغال ارائه می‌دهند تفاوت دارد.

انتهای پیام/