ایلام بیدار07:02 - 1398/07/30

زمینه‌سازی بنیاد مستضعفان برای حضور گردشگران در خلیج فارس

معاون بنیاد مستضعفان گفت: بنیاد مستضعفان با سرمایه‌گذای بر ظرفیت‌های گردشگری جزیره لارک و با همکاری اهالی محروم این منطقه نوعی الگوی بومی پیشرفت را به ساکنان جنوب کشور معرفی می‌کند.

به گزارشايلام بيدار، موسی برزگری، معاون بنیاد مستضعفان از طرح بنیاد مستضعفان برای توسعه بومگردی جزیره لارَک خبر داد و افزود: این جزیره یکی از زیباترین جزایر خلیج فارس است و بنیاد مستضعفان تلاش می‌کند تا با آموزش اهالی محروم جزیره و گسترش اکوتوریسم و با حفظ بافت سنتی و سبک زندگی منحصربه‌فرد اهالی نوعی الگوی بومی پیشرفت را به ساکنان جنوب کشور معرفی کند.

 برزگری  با اشاره به پتانسیل عالی جزیره لارک برای توسعه گردشگری گفت: جزیره لارک یکی از محدود مناطق دست‌نخورده و بکر خلیج فارس است که از پتانسیل خوبی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی برای استفاده از جاذبه‌های طبیعی خلیج فارس برخوردار است.

وی با اشاره به تجربه موفق هتل کپری بنیاد مستضعفان در منطقه جنوب استان کرمان افزود: لارک علاوه بر جاذبه‌های طبیعی دارای مردمانی است که سبک زندگی خود را دارند و تجربه بنیاد در هتل کپری قلعه گنج نشان داد که گردشگران خارجی و داخلی بیشتر از فضا‌های بومی برای اقامت استقبال می‌کنند، لذا تصمیم گرفتیم تا از ظرفیت‌های فرهنگی و سنتی لارک برای جذب گردشگر استفاده کنیم.

معاون بنیاد مستضعفان با اشاره به مشکلات موجود برای تردد به این جزیره گفت: با حمایت بنیاد مستضعفان شناوری برای تردد میان قشم و لارک در نظر گرفته شده است. این شناور روزی دو بار بین قشم و لارک تردد می‌کند. از سوی دیگر برای رفاه حال مسافران بحث هوشمندسازی تردد این شناور را از طریق گوشی تلفن همراه با استفاده از یک شرکت دانش‌بنیان وابسته به دانشگاه شهید بهشتی اجرا شده است. در این طرح مسافر می‌تواند به‌راحتی حرکت شناور را رصد کند و با برنامه زمانبندی و بدون معطلی خود را به جزیره برساند.

مدیر عامل بنیاد علوی با اشاره به سایر خدمات ارائه شده در طرح هوشمندسازی جزیره لارک گفت: علاوه بر تسهیل تردد به جزیره، از طریق سامانه‌ی هوشمندسازی معرفی اقامتگاه‌های بومگردی، جاذبه‌های توریستی جزیره و آشنایی با سبک زندگی مردم محلی در این طرح مورد توجه قرار گرفته است.

وی در ادامه از آموزش خدمات بومگردی به اهالی لارک توسط بنیاد مستضعفان خبر داد و افزود: در قالب کارگاه‌هایی چگونگی ارائه خدمات به مسافران و تکریم گردشگران به حدود ۱۰۰ نفر از اهالی آموزش داده می‌شود و در آینده نزدیک ۳۰ اقامتگاه بومگردی در لارک آماده استقبال از گردشگران خواهد شد.

برزگری در پایان تأکید کرد: بنیاد مستضعفان تسهیلات کم بهره تا سقف دو میلیارد تومان برای بازسازی منازل به اهالی اعطا می‌کند. تاکنون نیز به ۱۱ نفر از اهالی کم‌برخوردار جزیره مبلغ ۱۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض برای مشارکت در طرح بومگردی پرداخت شده است. بازسازی و نوسازی معابر بر اساس بافت بومی جزیره از دیگر اقدامات انجام شده توسط بنیاد برای رفاه حال مسافران است.

انتهای پیام/ش