ایلام بیدار09:07 - 1398/07/28
ایلام بیدار گزارش می دهد؛

ملکشاهی متبرک به قدوم پاک زائران حرم عشق + تصاویر

شهرستان ملکشاهی متبرک به قدوم پاک زائرانی که همچون پرستوهایی عاشق برای دیدار حرم محبوب خویش با شوق ودلدادگی گام برمی دارند وبر لبان آنان نوای حسین حسین نجوا می کند.

به گزارشايلام بيدار، به منظور پذیرایی و استقبال از خیل عظیم زائرین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و درآستانه اربعین حسینی، جمعی از مردم و مسئولان شهرستان ملکشاهی اقدام به برپایی ایستگاه خدمات رسانی به زائرین در شهرستان ملکشاهی نموده اند.

مردم و مسئولان اين شهرستان با برپايي ايستگاه صلواتي و موكب هاي پذيرايي به طور شبانه روزي  مشتاقانه آماده خدمت رساني به زائرين حرم حضرت اباعبدالله(ع) مي باشند.
این خیمه گاه خدمت و این موکب پذیرایی که با تلاش مردم مومن و ولایتمدار، سپاه و بسیج و دستگاههای اجرایی شهرستان ملکشاهی اداره می شود، این روزها متبرک به قدوم پاک زائران حرم عشق است، زائرانی که همچون پرستوهایی عاشق برای دیدار حرم محبوب خویش با شوق ودلدادگی گام برمی دارند وبر لبان آنان نوای حسین حسین نجوا می کند.
امروز این خیمه گاه بر سر راه عاشقان حسینی علم گردیده تا بیرقی باشد برای نمایش سرسپردگی و دلدادگی مردمان ملکشاهی به وجود مقدس سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع).

بسيج تمام امكانات شهرستان ملكشاهي براي خدمت رساني به زائرين

خدمات رساني و پذيرايي از زائرين در شهرستان ملكشاهي با بكارگيری همه امكانات موجود در حال انجام است.

به همين منظور ايستگاههاي صلواتي در سطح شهر و درطول مسير با تمام توان در حال پذيرايي از زائرين با استفاده از غذا ونذورات، نوشيدني ها، غذاهاي محلي نظير، برساق، نان محلي و ... هستند.

ايستگاههاي صلواتي در مرکز شهرستان و در طول مسيرهاي ارتباطي نيز مشغول خدمت رساني هستند.

بنرهاي راهنماي تردد زائرين در ورودي وخروجي و نيز سطح شهر نصب شده اند و مردم نيز زائرين را راهنمايي مي كنند.

حجم انبوهي از خودروها از مسير ايلام به ملكشاهي و ملكشاهي به مهران جهت دسترسي زائرين به مرز مهران و برگشت از مهران در حال تردد مي باشند و ترافيك اين مسير روان است.

تمامي نهادهاي خدمت رسان مانند پليس راه، اورژانس، نيروهای نظامی و انتظامی و جمعيت هلال احمر به همين منظور در آماده باش كامل مي باشند.

به منظور اسكان زائرين، منازل مسكوني، حسينيه ها، مساجد و پايگاههاي مقاومت بسيج مهيا گرديده اند.

پخت و پز غذاهاي نذري براي پذيرايي از زوار در مواکب و ایستگاههای صلواتی در حال انجام است.

جايگاههاي بنزين و CNG شهرستان فعال بوده و مشکلی در تامین سوخت خودروهای زائرین وجود ندارد.

پذیرایی مردم ملکشاهی از زائرین حسینی با شیرینی محلی

این روزها مردم شهرستان ملکشاهی با شیرینی های محلی از زائرین اربعین حسینی پذیرایی می کنند.

مردم مهمان نواز ملکشاهی با پخت و پز و توزیع این شیرینی ها بار دیگر مهمان نوازی خود را به اثبات رساندند.

این شیرینی ها در مواکب شهرستان پخت و پز می شوند و در بین زائرینی که مسیر ملکشاهی را برای تردد انتخاب کرده اند توزیع می شوند.

یکی از این شیرینی های محلی که در بین زائرین توزیع می شود، "بژی برساق" است که از آرد ، شیر ، روغن ، زردچوبه ، رازیانه ، شکر و نمک درست می شود.

جايگاه ونقش جاده ملکشاهی با قدوم مبارک زائرين نمايان تر شد

همزمان با تردد زائرين اربعين از محور مهران-ملكشاهي، ترافيك اين محور بر لزوم توجه به توسعه زيرساختي آن افزوده است.

مسیر ملکشاهی كه پيچ و خمهای آن ممكن است براي مسافران و رانندگان كمي خسته كننده باشد،اما در حال حاضر به خدمت زوار درآمده و قدوم مبارک آنان را شاهد است.

توسعه، تعريض، تعمير و بهسازی زيرساخت اين محور مواصلاتي نقشي عمده ای در رونق شهرستان ملكشاهي و منطقه را ايفا مي نمايد.

اين مسير كه مهران و دهلران را به مركز استان نيز وصل مي كند در فصل تابستان دارای آب هوای معتدل كوهستاني و طبيعتي زيبا مي باشد كه خوشايند هر رهگذر سواره ای است.

 

لزوم توجه ويژه به محورهای ارتباطی ملکشاهی/مسیر ایلام- ملکشاهی- مهران در کاهش بار ترافیکی استان موثر است

گرچه نقش جاده ملكشاهي به مهران در كمک به خروج از گره ترافيكي در اوج تردد زائرين نمود واقعي خود را پيدا مي كند، توجه به توسعه زيرساختي آن محدود به زمان خاصي نمی باشد.

با توجه به تردد زياد زائرین حسینی از مرز مهران، محور ارتباطی ایلام – صالح آباد- مهران با بار ترافیکی سنگین و مسدود شدن این محور روبرو می گردد و این امر باعث می شود زائرین ، مسیر جایگزین ایلام – ملکشاهی – مهران را برای تردد انتخاب کنند.

عبور زائرین از مسیر ارتباطی ملکشاهی در کاهش بار ترافیکی شهرستانهای ایلام ، مهران و به تبع آن کل محورهای مواصلاتی استان موثر مي باشد.

جاده ملکشاهی – مهران به مسافت 70 کیلومتر است که مسافت 27 کیلومتر تا روستای گنبد در محدوده استحفاظی شهرستان ملکشاهی است و مسیر گنبدپیرمحمد به مهران محدوده استحفاظی شهرستان مهران است که هم اکنون در دست بهسازی وتعریض می باشد اما نیاز مند توجه بیشتر مسئولین می باشد.

جاده ملکشاهی به ایلام نیز 35 کیلومتر می باشد که از شهرستان ملکشاهی تا سه راهی ملکشاهی-ایلام- دره شهر در حوزه استحفاظی شهرستان ملکشاهی می باشد که نیاز به تعریض و بهسازی دارد.

اين محور ارتباطی نسبت به ديگر مسيرها از آب و هوای مناسب و طبیعتی زيبا نيز برخورداراست.

با توجه به تردد زائرین اربعین از شهرستان ملکشاهی واستقبال بی نظیر مردم این شهرستان از آنها ، يقينا درسالهاي آتي نيز زائرین بیشتری از مسیر فوق عبور خواهند کرد و اين مسير نیازمند توجه ویژه مسئولين كشوری و استاني  برای توسعه زیرساخت های جاده اي است.

 

 

انتهای پیام/ش