ایلام بیدار19:04 - 1398/07/25
استاندار ایلام:

افزایش دو برابری جمعیت زایران از مرز مهران/ تردد زوار بدون مشکل در جریان است

استاندار ایلام از افزایش ۲ برابری جمعیت زایران از مرز مهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: تا صبح امروز یک‌ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مرز مهران خارج و بیش از ۹۰۰ هزار نفر وارد کشور شده اند.

به گزارشايلام بيدار، "قاسم سلیمانی دشتکی"، استاندار ایلام در نشست ستاد اربعین استان از افزایش ۲ برابری جمعیت زایران از مرز مهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: تا صبح امروز یک‌ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مرز مهران خارج و بیش از ۹۰۰ هزار نفر وارد کشور شده اند.

 

وی اظهار کرد: این‌ میزان خروجی و ورودی زایران از مرز مهران معادل ۶۰ درصد ترددها در رفت و ۶۵ درصد ورود کل زایران از این مرز بوده است.

 

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه هم اکنون روند تردد زائران بدون مشکل در حال انجام است، افزود: موج بازگشت زائران اربعین حسینی آغاز شده اما به دلیل اتخاذ تدابیر مناسب و برنامه ریزی دقیق ستاد اربعین، ترددها منظم و روان و بدون مشکل در جریان است.

 

استاندار ایلام از تدوین سند جامع اربعین با همکاری ستاد مرکزی خبر داد و گفت: علاوه بر این زیرساخت های منتهی به مرز در حد مطلوب احداث شد و تنها در برخی نقاط با توجه به حجم زیاد کارها ناتمام ماند.

 

وی یادآور شد: در روزهای اولیه حضور بسیار زیاد زایران به استان و مرز مشکل شدید آبرسانی داشتیم که بلافاصله و با تلاش و همکاری همه دستگاه های خدمات رسان مرتفع شد.

 

سلیمانی دشتکی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تکمیل چهارخطه کردن محور ایلام - مهران بخصوص واریانت کنجانچم شد و از وزیر راه و شهرسازی خواست تا در تکمیل تونل دوم ازادی و تونل کبیرکوه مساعدت لازم را بعمل اورد.

 

استاندار ایلام همچنین خواستار تسریع در بازگشایی  مرز چیلات و چنگوله شد و ادامه داد: شهرداری تهران قول مساعد ساماندهی مسیر پیاده رو پل زایر تا پایانه مهران را داده است که می طلبد این اقدام اجرایی شود.

 

استاندار ایلام همچنین با اشاره به مقدمات اجرایی شروع خط ریلی به استان نیز گفت: با مساعدت وزیر راه مقدمات اجرای این‌ پروژه در استان آغاز شد که در سفر رییس جمهوری به استان عملیات اجرایی این طرح به صورت رسمی شروع خواهد شد.

 

انتهای پیام/ش