ایلام بیدار15:00 - 1398/07/25
وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

استقرار سه هزار دستگاه اتوبوس جدید در مرزهای چهارگانه برای بازگشت زوار

وزیر راه وشهرسازی ازاستقرار سه هزار دستگاه اتوبوس جدید در مرزهای چهارگانه برای بازگشت زوار خبر داد.

به گزارشايلام بيدار،"محمد اسلامی"، وزیر راه و شهرسازی عصر امروز در بازدید از مرز مهران در جمع خبرنگاران گفت: در برآوردهای انجام شده پیش بینی شد که حدود ۳ میلیون نفر زائر به عتبات عالیات مشرف شوند و بر این اساس برنامه‌ریزی‌هایی جهت تردد زوار انجام شد.
وی افزود: برای سهولت در تردد زوار در تمام پایانه تعداد گیت‌های عبوری افزایش داده شد و اقداماتی جهت افزایش پارکینگ‌های شخصی، بهسازی مسیرهای مواصلاتی، افزایش پایانه‌های اتوبوس و... در دستور کار قرار گرفت.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در شلمچه، چذابه و مهران احداث باند دوم جاده در دستور کار قرار  گرفت و از مسیر ایلام به سمت مهران تنها ۹ کیلومتر دو بانده نشده است که این امر کاهش گره‌های ترافیکی را در پی داشته است.
اسلامی تصریح کرد: در ابتدا ۸ هزار دستگاه اتوبوس جهت تردد در نظر گرفته شد که پس از پیش بینی ازدحام جمعیت در برگشت و زمان پیک تردد ۳ هزار دستگاه دیگر نیز جهت تردد زوار اضافه شد.
وی یادآور شد: در حمل و نقل ریلی نیز سال گذشته ۳۰ هزار رام قطار به مرزها اعزام می‌شد که هم اکنون این میزان به ۷۰ هزار رام در روز می‌رسد و تعداد پروازها از نقاط مختلف کشور به عتبات عالیات به حدود ۱۰۰۰ پرواز رسیده است.
وی با بیان اینکه از زائرانی که با خودرو شخصی به مرز آمده‌اند درخواست می‌شود  پس از رفع خستگی به رانندگی اقدام کنند، ادامه داد: خوشبختانه تمهیدات حمل و نقل امسال مطلوب است و امید است با همکاری و همراهی مردم مشکلی در ترددها ایجاد نشود.

 

انتهای پیام/الف