ایلام بیدار11:32 - 1398/07/23
سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق:

اتباع عراقی تا ۶۵ روز بدون ویزا می توانند وارد ایران شوند/ مرز مهران از قداست ویژه ای برخوردار است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت:اتباع عراقی تا ۶۵ روز بدون ویزا می توانند وارد ایران شوند

به گزارشايلام بيدار،"ایرج مسجدی"،سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در نشست با مسئولان ستاد اربعین استان ایلام گفت: امسال دواتفاق افتاد که بسیار مهم بود در بحث اربعین اول باز شدن مرز خسروی بود که به تسهیل در تردد زوار کمک می کند و شاید تا ۱۰ سال دیگر از حجم زوار به سمت مهران کم نکند چرا که زمان زیادی لازم است تا زیرساخت ها در خسروی فراهم بشود.

وی اظهار کرد:مهران جایگاه و قداست ویژه ای دارد و اگر دو سه مرز دیگر هم راه اندازی کنیم مهران همان جایگاه خود را دارد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق افزود:سوم اینه از اول محرم تا آخر صفر نه تنها ویزا رایگان شد بلکه آن را حذف کردند و این به دلیل همکاری های ویژه دو کشور است اگر چه حذف ویزا باعث راحتی کار کشور عراق هم شده است.

مسجدی  بیان داشت:عراقی ها در بحث اربعین در همه حوزه ها و مسئولان همکاری و خدمت می کنند و جمهوری اسلامی را دوست دارند و در راستای کمک از هیچ کمکی دریغ نمی کنند.

این مقام مسئول بیان داشت:اگر مشکلی برای زائری پیش بیاید ما مسئولان نباید هم‌نگاهی غیر از این داشته باشیم و باید تمام هم و غم خود را در راستای رفع مشکلات زائران به کار بگیریم.

مسجدی  تصریح کرد:به منطور جواب مثبت به عراقی ها، از روز ۲۵ ماه صفر اعلام کردیم تا ۶۵ روز اتباع عراقی بدون ویزا می توانند وارد کشور ایران شوند. عراقی ها با پاسپورت رسمی بدون ویزا حق ورود به کشور را دارند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق تصریح کرد:مشکل کمبود آب آشامیدنی به دلیل گرمای هوا بلافاصله حل شد و علاوه بر این عراقی ها کمک شایانی در کمک به امنیت زوار ایرانی کردند.

 

 

 

انتهای پیام/الف