ایلام بیدار19:30 - 1398/07/17
فرمانده ناجا:

یک میلیون زائر اربعین از مرزهای چهارگانه تردد کردند

فرمانده ناجا گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون، یک میلیون زائر اربعین از مرزهای چهارگانه خسروی، شلمچه، چذابه و مهران تردد کرده اند.

به گزارشايلام بيدار، "سردار حسین اشتری"، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بازدید از پایانه مرزی مهران گفت: یک میلیون زائر اربعین از ابتدای ماه صفر تاکنون از مرزهای چهارگانه خسروی، شلمچه، چذابه و مهران تردد کرده اند.

 

وی اظهار کرد: این میزان زائر نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار برابر افزایش نشان می دهد و این آمار تا پایان آئین اربعین و بازگشت تمام زائران از عراق افزایش خواهد یافت.

 

اشتری افزود: ۳۰ هزار نیروی پلیس با استقرار در پایانه ها، شهرها و جاده های منتهی به مرزهای چهارگانه وضعیت تردد زائران، مدیریت ترافیک و تامین امنیت جاده ها را بر عهده دارند.

 

فرمانده ناجا با بیان اینکه هیچ گونه اختلال یا مشکل امنیتی در مرزهای چهارگانه وجود ندارد، تاکید کرد: هرچند پایانه های مرزی با خیل زائران مواجه هستند اما با آرامش روند تردد زائران در حال انجام است.

 

وی یادآور شد: لازم است به منظور سهولت در فرایند ورود یا خروج، خود زائران نیز با مسئولان پایانه ها همکاری کنند تا روند تردد آنها تسریع یابد.

 

اشتری تصریح کرد: تعداد گیت های پایانه های مرزی ۲۰ درصد افزایش یافته است.

 

فرمانده ناجا  گفت: دستگاه های دولتی، نظامی و اطلاعاتی تمام امکانات خود برای خدمات رسانی و تامین امنیت زائران در طول سفر اربعین به کار بسته اند.

 

سردار اشتری به زائران توصیه کرد: از سفر هنگام خستگی اجتناب کرده و در موکب های مسیر استراحت کنند. 

سردار اشتری صبح امروز با استقبال استاندار ایلام وارد فرودگاه شهدای ایلام شد.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، بازدید از پایانه مرزی مهران و حضور در نشست هماهنگی اربعین در مهران از برنامه های سفر سردار اشتری به استان ایلام است.

 

پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون به طور معمول در این ایام روزانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات می شوند.

 

انتهای پیام/ش