ایلام بیدار10:08 - 1398/07/16

برقراری پروازهای فوق العاده به نجف از ۹ فرودگاه

همزمان با فرا رسیدن ایام اربعین حسینی (ع) برای رفاه حال زائران عتبات عالیات در ۹ فرودگاه کشور پروازهای فوق العاده به نجف برقرار می شود.

به گزارشايلام بيدار،فرودگاه های یزد، اصفهان، مشهد، ایلام، ساری، تبریز و کرمان از فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها و دو فرودگاه امام خمینی(ره) و کیش میزبان پروازهای نجف هستند.

در این راستا برای رفاه حال زائران اربعین استان یزد، شرکت هواپیمایی کاسپین به برقراری پروازهای فوق العاده در مسیر یزد- نجف اقدام کرده است.  بر این اساس پروازهای رفت روزهای 17، 18، 19، 22 و 23 مهر و پروازهای برگشت در روزهای 22، 23، 29 و30 مهر و 1 و 2 آبان به صورت برنامه ای با هواپیمای MD83 با ظرفیت 160 مسافر انجام می شود.
 
در فرودگاه اصفهان نیز برای برقراری  88 پرواز فوق العاده در مسیر اصفهان- نجف- اصفهان به مناسبت ایام اربعین برنامه ریزی شده که توسط شرکت های هواپیمایی تابان، قشم ایر، کیش ایر، العراقیه و ماهان از 19 مهر ماه آغاز می شود و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.
 
فرودگاه مشهد نیز پروازهای مسیر نجف را به مناسبت اربعین افزایش داده و از 15 مهر تا 15 آبان 141 پرواز رفت و برگشت در این فرودگاه توسط شرکت های هواپیمایی تابان، ماهان، آتا، قشم ایر و العراقیه انجام می شود.
 
از سوی دیگر در فرودگاه ایلام  از 17 مهر تا 4 آبان 72 پرواز رفت و برگشت توسط ایران ایر انجام می شود و در همین بازه زمانی قرار است فرودگاه کرمانشاه در صورت تقاضا روزانه 12 پرواز رفت و برگشت را توسطATR هواپیمای ایران ایر در مسیر نجف برقرار کند. همچنین در فرودگاه ساری نیز قرار است دو پرواز رفت در روزهای 22 و 23 مهرماه به نجف و 2 پرواز برگشت نیز در روزهای 29 و 30 مهر ماه از نجف به ساری برقرار شود.
 
فرودگاه تبریز نیز 8 پرواز رفت و برگشت را در مسیر نجف برای روزهای 22،23، 28 و 29 مهر ماه درنظر گرفته است که با هواپیمای بوئینگ MD شرکت هواپیمایی آتا انجام می شود. در فرودگاه کرمان قرار است شش پرواز رفت و برگشت در روزهای 22، 24 و 26 مهر ماه توسط شرکت هواپیمایی ماهان برقرار شود. فرودگاه کیش نیز چهار پرواز رفت و برگشت را در مسیر نجف در نظر گرفته که توسط شرکت هواپیمایی کیش ایر انجام خواهد شد.
منبع: تسنیم
انتهای پیام/الف