ایلام بیدار08:39 - 1398/07/16

اعزام 1100 آمبولانس برای خدمت به زائران اربعین در مرزها

وزیر بهداشت گفت: ۱۷ هزار نیرو و هزار و ۱۰۰ آمبولانس برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی به مرزهای عراق اعزام شدند.

به گزارشايلام بيدار،سعید نمکی وزیر بهداشت در در آیین بدرقه کاروان سلامت اربعین حسینی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: امروز پرسنل بهداشت و سلامت را  برای خدمت به زائران اباعبدالله(ع) اعزام  کردیم که امسال مجهزتر و قوی تر از سال گذشته است. 

وی گفت: یک هزارو ۱۰۰ آمبولانس و ۱۷ هزار نیروی خدمات رسان در حوزه پزشکی و سلامت به مرزهای کشور اعزام شدند که تعدادی از آنها به عراق و مابقی در خاک ایران مستقر می‌شوند. 

نمکی عنوان کرد: حدود ۹۰ هزار زائر از کشورهای پاکستان و افغانستان از مسیر کشور ما عبور می کنند لذا در مرز میرجاوه هم امکاناتی فراهم کردیم تا برای این زائران خدمت رسانی کنیم. 

وزیر بهداشت با اشاره به تجهیز چهار بیمارستان در مرزهای عراق، افزود: این بیمارستانها به امکانات تخصصی مجهز هستند و امکانات آزمایشگاهی و سایر خدمات انجام می شود. 

وی اظهار کرد: در هر مرز ۳ هلی کوپتر و  ۳۰ اتوبوس آمبولانس مستقر است و در طول مسیر بین هر ۱۰ الی ۱۵ کیلومتر یک آمبولانس مستقر می شود. 

نمکی با بیان اینکه نیروهای مسلح، بسیج جامعه پزشکی و هلال احمر با وزارت بهداشت همکاری دارند، گفت: خدمت رسانی به زائران تا آخرین دقیقه ای که زوار برگردند ادامه خواهد داشت. 

وزیر بهداشت بیان کرد: امسال برای اولین بار امکاناتی ایجاد کرده ایم که اگر زائری احتیاج داشت تا درب منزل همراهی اش خواهیم کرد. 

وی خاطرنشان کرد: سه هزار اکیپ بهداشت بر مواد غذایی نظارت دارند ضمن اینکه به مردم نیز توصیه های بهداشتی را رعایت کنند.

 

انتهای پیام/الف