ایلام بیدار08:29 - 1398/07/16

تلاش ناکام دشمن برای ضربه زدن به گردهمایی عظیم اربعین

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: برخی‌ها با ایجاد ناامنی و ترساندن مردم، می‌خواهند مانع از شکل‌گیری گردهمایی عظیم اربعین بشوند، اما باید بدانند که اگر از آسمان تیر و سنگ هم ببارد، مردم در این مراسم حضور پیدا می‌کنند.

به گزارشايلام بيدار،سردار سرلشکر «سید یحیی صفوی» صبح امروز در هشتمین گردهمایی مؤسسات حفاظتی و مراقبتی که در ستاد ناجا برگزار شد، با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: طی چند سال گذشته نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به نیرویی مقتدر و هوشمند در منطقه تبدیل شده است.

 
وی افزود: نیروی انتظامی این توانمندی را دارد که تجربیات خود را در جهت برقراری امنیت پایدار به کشورهای منطقه منتقل کند و امروز جوانان ما آرزوی عضویت در این نیرو را دارند.
 
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: امروز نیروی انتظامی خدمتگزار مردم است و در برخورد با مجرمان با صلابت و اقتدار عمل می‌کند.
 
سرلشکر صفوی در ادامه با بیان اینکه راهپیمایی اربعین، یک حرکت عظیم مردمی است، بیان کرد: امام حسین (ع) چه کرده است که عاشقان او اینچنین به این راهپیمایی می‌روند.
 
وی ادامه داد: برخی‌ها ناامنی ایجاد می‌کنند تا مردم در این راهپیمایی حضور پیدا نکنند. آن‌ها می‌خواهند با ترساندن مردم، مانع از شکل‌گیری این گردهمایی عظیم بشوند، اما باید بدانند که اگر از آسمان تیر و سنگ هم ببارد، مردم در این مراسم حضور پیدا می‌کنند و عاشقان حسین (ع) از این مسائل هیچ هراسی ندارند.
 
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به اینکه موضوع برقراری امنیت یکی از مهم‌ترین مسائل هر دولتی است، افزود: امروز امنیت داخلی برخی کشور‌ها همچون فرانسه به یک معماری امنیتی تبدیل شده است.
 
سردار صفوی با بیان اینکه سه عامل تهدید امنیتی، حوزه تهدید و موضوع تهدید سه حوزه معمای امنیتی است، عنوان کرد: عامل تهدید، امروز گسترده شده و توانایی و انگیزه‌های تهدید تغییر کرده است.
 
وی با اشاره به اینکه جمعیت یکی از مسائلی است که بر روی امنیت تأثیرگذار است، گفت: اگر امروز بتوانیم امنیت تهران را برقرار کنیم، می‌توانیم بگوییم که امنیت کشور تأمین شده است.
 
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: زمانی می‌توانیم امنیت تهران را برقرار کنیم که بتوانیم امنیت را در مرز‌ها برقرار کنیم و اگر بتوانیم امنیت را در مرز‌ها برقرار کنیم، می‌توانیم امنیتی پایدار در کشور داشته باشیم.
 
سرلشکر صفوی با بیان اینکه اگر بخواهیم قدرت پیشگیری خود را بالا ببریم، باید بتوانیم عامل تهدید را شناسایی کنیم، افزود: اگر دولت، مجلس و قوه قضاییه پای کار بیایند و در کنار نیروی انتظامی قرار بگیرند، می‌توانیم بهترین امنیت را برقرار کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه اساس رویکرد پیشگیرانه نسبت به کشف جرم ارزان‌تر است، گفت: رویکرد پیشگیرانه با آموزش در مراکز مختلف اعم از مدارس، دانشگاه، مراکز دولتی و مراکز خصوصی ایجاد خواهد شد.
 
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: امروز مدیران سازمان‌ها در برقراری امنیت و پیشگیری نقش مهمی دارند و باید کلاس‌های آموزشی برای مدیران سازمان‌ها برگزار شود.
 
سردار صفوی خاطرنشان کرد: آمایش کلانتری‌ها و مشارکت مردم در برقراری امنیت می‌تواند در کاهش جرایم و پیشگیری از جرائم نقش مهمی داشته باشد.
 
وی با بیان اینکه امروز پیشگیری از تهدید در فضای مجازی مسئله مهمی است، عنوان کرد: فضای مجازی یک شمشیر دو لبه است که متأسفانه امروز از جنبه منفی آن بیشتر استفاده می‌شود.
 انتهای پیام/الف