ایلام بیدار09:55 - 1398/07/16

آیین‌نامه استخدام نیروهای حق‌التدریس با روح قانون مجلس متفاوت است

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آیین‌نامه استخدام نیروهای حق‌التدریس که توسط دولت نوشته‌ شده است با روح قانون مجلس متفاوت است.

به گزارشايلام بيدار، محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در نشست مشترک اعضای این کمیسیون با شورای معاونان وزارت آموزش‌ و پرورش با تسلیت فرارسیدن ایام اربعین حسینی، اظهار کرد: تمام همت خود را برای رفع مشکلات آموزش‌ و پرورش به کار می‌گیریم؛ مشکلات به وجود آمده با تعامل باید حل شود؛ قلباً و عملاً از وزیر آموزش ‌و پرورش حمایت خواهیم کرد تا مشکلات حل شود اما انتظار تعامل بیشتر از طرف وزارت آموزش‌ و پرورش را داریم.

وی با اشاره به اینکه برای حل مشکلات آموزش‌ و پرورش باید برنامه‌های کوتاه‌مدت و درازمدت داشته باشیم، اظهار کرد: آیین‌نامه استخدامی نیروهای حق‌التدریسی که توسط دولت نوشته‌ شده است با روح قانون مجلس متفاوت است لذا در مورد دستورالعمل‌های این آیین‌نامه باید تعامل داشته باشیم تا بتوانیم به آنچه مورد انتظار مجلس بوده است، نزدیک‌تر شویم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به استخدام نیروی انسانی در آموزش‌ و پرورش مطابق ماده ۲۸ اظهار کرد: فارغ‌ التحصیلان دانشگاه شهید رجایی باید مانند فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شوند زیرا این دانشجویان هم مانند دانشجویان دانشگاه فرهنگیان درس‌هایی برای آماده شدن در شغل معلمی می‌خوانند لذا ضرورت دارد از پتانسیل فارغ‌التحصیلان این دانشگاه استفاده شود.

وی با اشاره به فارغ‌التحصیلان رشته‌هایی مانند علوم تربیتی، آموزش ابتدایی، آموزش ریاضی، شیمی، فیزیک و ... که از سایر دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند، اظهار کرد: این افراد در مواد درسی خود آموزش‌های تربیتی هم می‌بینند که برای معلمی مناسب است بنابراین می‌توان از این افراد در آموزش‌ و پرورش و برای معلمی استفاده شود، لذا ضرورت دارد تا اولویتی برای این افراد در استخدام آموزش ‌و پرورش فراهم شود.

زاهدی گفت: تشکیلات اداری آموزش‌ و پرورش نیاز به ساماندهی دارد باید با تشکیلاتی چابک و سریع بتوانیم مشکلات را حل کنیم، تشکیلات موازی را کم کنیم و از حجم بخشنامه‌ها بکاهیم، بوروکراسی را کاهش دهیم تا دولت بتواند از پس هزینه‌های ادارات برآید.

وی با اشاره به مشکلات نیروی انسانی در آموزش‌ و پرورش گفت: دانشگاه فرهنگیان طرح‌هایی برای حل مشکلات نیروی انسانی آموزش‌ و پرورش دارد، بنابراین ضرورت دارد با بررسی طرح‌های دانشگاه فرهنگیان در آموزش‌ و پرورش و ارسال این طرح‌ها به مجلس،  بودجه‌ای برای این طرح‌ها لحاظ شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه باید به فکر بودجه سال ۹۸ باشیم، اظهار کرد: لازم است تا جلسات مشترک با آموزش‌ و پرورش برگزار شود و بر اساس توافق‌هایی که با آموزش‌ و پرورش می‌شود، نماینده کمیسیون آموزش این طرح‌ها را در کمیسیون تلفیق ارائه کند.

زاهدی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد فضاهای آموزشی کشور نیاز به بازسازی و نوسازی دارد، اظهار کرد: لازم است طرح‌های آموزش ‌و پرورش در این مورد ارائه و بررسی شود تا بر اساس آن طرح‌های حمایتی در مجلس مصوب شود.

انتهای پیام/ش