ایلام بیدار20:12 - 1398/07/14

مفقود شدن کوهنوردان اصفهانی در ویژدرون/ عملیات نجات در حال انجام است

عملیات امداد و نجات برای نجات گردشگران اصفهانی مفقود شده در منطقه ویژدرون باحضور تیم های واکنش سریع هلال احمر، نیروهای سپاه و بسیج و مردم منطقه در حال انجام است.

به گزارشايلام بيدار، گروهی از گردشگران اصفهانی که برای کوهنوردی به منطقه ویژدرون شهرستان ملکشاهی رفته بودند، مفقود شدند.

 

"حسین عارفی"، مدیر هلال احمر استان ایلام در این خصوص گفت: جستجو برای پیداکردن کوهنوردان مفقود شده ادامه دارد.

 

وی اظهار کرد: پس از تماس خانواده‌ی کوهنوردان با هلال احمر استان، دو تیم از دو ناحیه ویژدرون ملکشاهی عازم منطقه شده‌اند.

 

عارفی با بیان اینکه منطقه صعب‌العبور ویژدرون صرفاً برای کوهنوردان حرفه‌ای و آموزش دیده قابل عبور است و برای عامه‌ی مردم امکان تردد نیست، افزود: هیئت کوهنوردی استان ایلام از حضور این تیم کوهنوردی در استان اعلام بی‌اطلاعی نموده است و تاکنون هیچ فردی در استان حضور این کوهنوردان در منطقه را تایید نکرده است.

 

مدیر عامل هلال احمر استان ایلام گفت:  تیم‌های واکنش سریع هلال احمر بر اساس گفته‌ی اعضای خانواده‌ی کوهنوردان به منطقه اعزام شده‌اند.

 

وی با بیان این که در ویژدرون امکان دسترسی به خطوط تلفن همراه فراهم نیست ادامه داد: در یک ماه گذشته نیز یک کوهنورد خانم در ان منطقه با مشکل مواجه شد که تیم‌های هلال احمر به منطقه اعزام و کوهنورد را به مکان امن منتقل کردند.

 

مدیر عامل هلال احمر استان ایلام با اشاره به اینکه کوهنوردان و صخره‌ نوردان بارها از ویژدرون صعود کرده‌اند اذعان کرد: جای هیچ گونه نگرانی نیست و هلال‌احمر استان با تمام ظرفیت و توان تخصصی به جستجوی کوهنوردان احتمالی و مفقود شده ادامه می‌دهد.

 

وی اذعان کرد: مدیریت بحران استان با درخواست این جمعیت مبنی بر بسته شدن دریچه سد ایلام به منظور حفظ جان گردشگران موافقت کرد.

 

گفتنی است هم اکنون فرماندار ملکشاهی، تیم های واکنش سریع امداد نجات، نیروهای امدادی سپاه  و بسیج و جمعی از مردم منطقه باحضور در منطقه ویژدرون در حال انجام عملیات امداد و نجات هستند‌.

 

انتهای پیام/ش