ایلام بیدار08:30 - 1398/06/25

دروغ دختر آبی باعث شد یک تلنگر به عدم آگاهی استفاده کنندگان و بازنشر کنندگان این خبر بزند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دستگاه قضا باید به قضیه دختر آبی و خبرآنلاین ورود کرده و بررسی کند، خبرگزاری خبرآنلاین اگر منشا این خبر بوده است باید مجازات شود تا درس عبرتی برای دیگران شود وگرنه اگر به فعالیت خودش ادامه دهد کنترل کردن چنین اتفاقاتی پس از این سخت می شود و کسی در قبال خطایی که کرده است پاسخگو نخواهد بود؛ بعد از برخورد هم به افکار عمومی اطلاع داده شود که ماجرا چه بوده و خاطی مجازات شده است.

به گزارشايلام بيدار،

شهروز برزگرنماینده مردم سلماس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص خبر دروغ دختر آبی و انتشار آن توسط خبرگزاری دولتی خبرآنلاین در گفتگو با خبرنگارشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛گفت: متاسفانه گاهی اوقات یک خبر دروغ از طرف یک فرد یا افرادی منتشر می شود بدون آن که منبع درستی داشته باشد، چون ایام سوگواری هم بوده است و جنس خبر هم این پتانسیل را داشته است که به شدت پخش شود و در جامعه انعکاس داده شود. از همه تاسف بارتر این است که رسانه های معاند و دشمنان قسم خورده این مردم روی این خبر مانور دادند.

وی افزود: خوشحال هستم که این خبر بلافاصله تکذیب و جمع شد، خبر دروغ دخترآبی باعث شد یک تلنگر به قوانین و یک تلنگر هم به عدم آگاهی استفاده کنندگان و فوروارد کنندگان این خبر بزند، ما یا ضعف قانونی یا عدم برخورد دستگاه های نظارتی داریم که با انتشار چنین اخباری برخورد کنیم.

نماینده مردم سلماس اظهار داشت: فضای مجازی هم جایی شده که به راحتی در مورد اشخاص اظهار نظر می کنند و توهین و قضاوت همدیگر بسیار راحت است، باید در برخورد با این نمونه هادقت بیشتری شود تا کمتر شاهد چنین مواردی باشیم.

وی اذعان داشت: نمی دانم هدفاز انتشار این خبر چه بوده است، اما همین که این خبر در جامعه پخش شد و همه به دنبال چرایی بودند که چرا و چگونه این اتفاق برای دختر افتاد اتفاق ناگواری است؛ ما باید ببنیم چگونه می توانیم جلوی تکرار این حرکت را بگیریم که دیگر در شبکه های اجتماعی با آبروی افراد بازی نشود؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: خانوادهسحر خدایاریبعد از این جریانات زندگی سختی خواهند داشت و اذیت می شوند، شاید اگر این خبر منتشر نمی شد این خانواده هم متحمل این همه فشار از جانب جامعه نمی شد و راحت تر زندگی می کردند.

شهروز برزگردر پایان گفت:دستگاه قضا باید به قضیه دختر آبی ورود کرده و بررسی کند، خبرگزاریخبرآنلایناگر منشا این خبر بوده است باید مجازات شود تا درس عبرتی برای دیگران شود وگرنه اگر به فعالیت خودش ادامه دهد کنترل کردن چنین اتفاقاتی پس از این سخت می شود و کسی در قبال خطایی که کرده است پاسخگو نخواهد بود؛ بعد از برخورد هم به افکار عمومی اطلاع داده شود که ماجرا چه بوده و خاطی مجازات شده است.

 

انتهای پیام/الف