ایلام بیدار07:11 - 1398/06/20

به روزرسانی برنامه درسی در دانشگاه‌فنی‌وحرفه‌ای/ درآمد ۱/۵ میلیارد تومانی از آموزش‌های آزاد

معاون آموزشی دانشگاه فنی وحرفه‌ای گفت: در حوزه آموزش‌های آزاد طی یک سال گذشته ۱/۵ میلیارد تومان درآمد داشتیم و باید این رویکرد را تداوم ببخشیم.

به گزارشايلام بيدار، غلامرضا کیانی معاون آموزشیدانشگاه فنی وحرفه‌ایدرباره تربیت تکنسین‌های این دانشگاه اظهار کرد: دانشگاهی مهارتی هستیم که تمرکز اصلی بر تربیت تکنسین هاست که اکثریت از هنرستان‌ها هستند.

او ادامه داد: امسال در مجموع ۱۸۰ هزار نفر ظرفیت اعلام کردیم که از این رقم بالغ بر ۷۰ هزار نفر در دوره کارشناسی ناپیوسته و ۱۱۶ هزار نفر در دوره  کاردانی هستند.

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اشاره به، به روز رسانی عملکرد

آموزشی دانشجویان و استادان  گفت: علی رغم کمبود نیروی انسانی دانشگاه  ۲۰ هزار مدرس برای آموزش به خدمت گرفته می‌شوند و بنای کار بر این است که همه مدرسان در این دانشگاه با سنجش صلاحیت به خدمت گرفته شوند که شاخص‌هایی در این زمینه به تصویب شورای آموزش دانشگاه و هیئت رئیسه رسیده است.

کیانی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین کار‌ها در نظام آموزشی انتخاب استاد است، بیان کرد: بالغ بر هزار عضو هیئت علمی داریم که به طور میانگین برای هر استاد ۵۱ ساعت کلاس آموزشی برگزار شده است و از این رقم در طول تابستان به طور متوسط در هر استان هر استاد  ۲۴ ساعت در صنعت آموزش دیده است.

روند جذب استادان جدید در انشگاه فنی‌و حرفه‌ای

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای از نهایی شدن فرآیند جذب استاد پرونده‌های فراخوان از سال ۹۲ تا سال گذشته خبر داد و گفت: ۱۳۵ پرونده نهایی شده  است که ۲۶ نفر از آنها در مرحله صدور حکم هستند، ۲۷ نفر دیگر هم در سال قبل به صورت پیمانی قرار دادی یک ساله داشتند و امسال استخدام قطعی خواهند شد و سایر افراد هم تا پایان نیم سال جدید مشغول به کار خواهند شد.

او  ادامه داد: یکی دیگر از مولفه‌های اصلی دیگر علاوه بر استاد و دانشجو برنامه درسی است و  برنامه‌های درسی بر اساس مجوزی که از وزارت علوم گرفته‌ایم به روز رسانی شده‌اند و در همین هفته اخیر ابلاغ کردیم  که  این برنامه جدید مبنای آموزش در سال تحصیلی پیش‌رو است. 

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیان کرد: خوشبختانه در حوزه آموزش‌های آزاد طی یک سال گذشته ۱/۵ میلیارد تومان درآمد داشتیم و به عنوان یک دانشگاهی کهاقتصاد آموزشیدر آن معنا داشته باشد، باید رشته‌هایی اشتغال‌زا را در برنامه‌درسی بگنجانیم.

انتهای پیام/ش