ایلام بیدار12:54 - 1398/06/18
گزارش تصویری؛

تجلی شور حسینی عزاداران ایلامی در روز تاسوعا

مردم عزادار استان ایلام در نهمین روز از ماه محرم الحرام، غرق در ماتم و عزا بودند و مردم ولایتمدار و عاشق اهل بیت(ع) در تاسوعای حسینی بر سر و سینه زدند.

به گزارشايلام بيدار، مردم عزادار استان ایلام در نهمین روز از ماه محرم الحرام، غرق در ماتم و عزا بودند و مردم ولایتمدار و عاشق اهل بیت(ع) در  تاسوعای حسینی بر سر و سینه زدند.

ایلام

امروز و هم‌زمان با سراسر کشور به مناسبت نهم محرم و تاسوعای حسینی هیئت‌های مذهبی، ایلام در عزای امام حسین(ع) و یاران باوفایش به سوگواری پرداختند.

دراین مراسم مردم عزاداردر قالب هیئاتهای مذهبی و دسته جات عزاداری بصورت متمرکز به سمت میدان 22 بهمن شهر ایلام به زنجیر زنی و سینه زنی پرداختند.

 

 
 
 
 
 
ایوان

مردم عزادار شهرستان ایوان در نهمین روز از ماه محرم الحرام، غرق در ماتم و عزا بودند و مردم ولایتمدار و عاشق اهل بیت(ع) در  تاسوعای حسینی بر سر و سینه زدند.

 این شهرستان در روز تاسوعا شاهد حضور خیل انبوه مردم سیاه پوش بود که در مصیبت جانگداز سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران با وفای ایشان به سوگواری و عزاداری پرداختند.

 از جای جای شهرستان صدای یا حسین به گوش می رسید و هر کس به گونه ای عشق و ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان نشان می داد و در سوگ این مصیبت جانکاه به عزاداری و سوگواری پرداخته بود.

 

ملکشاهی

 آئین تاسوعای حسینی در شهرستان ملکشاهی با حضور خیل گسترده هیئت ها و دسته های عزاداری برگزار شد.

حضور چشمگیر جوانان و خانواده‌ها در آیین‌های عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) یکی از جلوه های عزاداری سیدالشهدا(ع) در ملکشاهی است.

شور و شعور حسینی روزعاشورا با برپایی آیین‌های عزاداری و اقامه نماز ظهر عاشورا در ملکشاهی به اوج خود می‌رسد.


چرداول

همزمان با تاسوعای حسینی مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران بزرگوار این امام همام و به ویژه علمدار بزرگ کربلا حضرت ابوالفضل عباس(ع) با حضور دسته جات عزادار و آحاد مردم ولایت مدار در شهرستان چرداول برگزار شد.

در این روز هزاران نفر از عزاداران حسینی در قالب هیت‌های مذهبی محلات مختلف چرداول با حضور در معابر، مساجد و تکایا به سینه‌زنی و زنجیرزنی پرداختند.

حضور چشمگیر جوانان و خانواده‌ها در آیین‌های عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) بر شکوه عزاداری روز تاسوعا در چرداول افزوده است.

گفتنی است، شور و شعور حسینی فردا ظهر عاشورا با برپایی آیین‌های عزاداری و اقامه نماز ظهر عاشورا در شهر سرابله و روستاهای شهرستان چرداول به اوج خود می‌رسد.

 
مهران
مراسم عزاداری سرور و سالارشهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش باحضور دسته های عزاداری در شهرستان مهران برگزار شد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
دره شهر
 آئین تاسوعای حسینی در شهرستان دره شهر با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.
 
 
 
 
 
 

انتهای پیام/ ش