ایلام بیدار10:40 - 1398/06/17

قیام امام زمان (عج) نیز در امتداد قیام کربلاست

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: آنچه در عاشورای 61 هجری اتفاق افتاد سرآغاز انقلاب در دنیا بود و راهبردهای انقلاب را مشخص کرد و قیام امام زمان (عج) نیز در امتداد قیام کربلاست.

به گزارشايلام بيدار،ه نقل ازصبح توس؛ آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد صبح امروز در مراسم عزاداری دهه اول محرم در هیئت اصحاب الحسین(ع) با بیان اینکه انقلاب سیدالشهدا (ع) به عنوان نقطه مرکزی آرمان و قیام حضرت امام حسین (ع) بود افزود: هرچند قیام آن حضرت در کربلا به پایان رسید ولی انقلاب ایشان به پایان نرسیده است.

وی با تاکید بر فراگیر شدن رسالت پیامبر اکرم (ص) در جهان اظهار کرد: پس از رحلت پیغمبر اسلام (ص) دین آن حضرت ادامه پیدا کرد اما مدیریت پیامبر (ص) در قالب امامت ادامه نیافت و انقلاب آن حضرت دچار ارتجاع شد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه لشگر حضرت امام حسین (ع) از 72 نفر به چند میلیون نفر در دنیا در حال افزایش است گفت: پیشرفت و توسعه ارمغان انقلاب کربلاست و این انقلاب روز به روز در رنگ ها و شکل های مختلف در حال گسترش است.

وی با بیان اینکه کشورگشایی راه توسعه قلمرو اسلام نیست افزود: محرم و عاشورا تداوم حرکت لشگر 72 نفری حضرت امام حسین (ع) و پذیرش قلبی رسالت پیامبر (ص) توسط مردم دنیاست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه ابعاد جریان کربلا باید به صورت عقلانی و دقیق بررسی شود اظهار کرد: اسلام باید در جان و عمق دل مردم نفوذ کند تا جهانی شدن رسالت پیامبر (ص) محقق شود و این جریان را حضرت سیدالشهدا (ع) آغاز کرد.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: قیام و انقلاب حضرت امام حسین (ع) همواره در طول تاریخ ماندگار است و متناسب با شرایط هر جامعه در دنیا در حال گسترش و توسعه است.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران نیز در امتداد قیام کربلا با فداکاری مردم به وقوع پیوست و جریان انقلاب به عنوان یک ایده و آرمان سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بر کشور حاکم شد.

در این مراسم عزاداران حسینی با پیکر شهید محسن مهاجر شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس وداع و بار دیگر با آرمانهای شهدا تجدید پیمان کردند.

انتهای پیام/الف