ایلام بیدار11:14 - 1398/06/13

مقاومت در سخت‌ترین شرایط به وعده خود عمل می‌کند

معاون دبیرکل حزب‌الله ضمن اعلام اینکه انتشار تصاویر عملیات این جنبش علیه خودروی زرهی صهیونیستی ادعاهای نخست‌وزیر این رژیم را تکذیب کرد، گفت، این عملیات نشان داد مقاومت اهل عمل به وعده خود است.

به گزارشايلام بيدار،«نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی سه‌شنبه شب (دیشب) خود در حسینیه «امام هادی ع» به مناسبت شب سوم محرم گفت، زمانی که رژیم صهیونیستی به لبنان تعدی می‌کرد و بیروت تنها به رجوع به شورای امنیت کفایت می‌کرد، گذشته است و مقاومت به تجاوزها پاسخ خواهد داد.

بر اساس گزار ش شبکه «المنار»، وی گفت: روز یکشنبه (دهم شهریور) مقاومت اسلامی یک عملیات جهادی –نظامی علیه خودروی زرهی دشمن اسرائیلی انجام داد و تمام کسانی که در آن بودند کشته و زخمی شدند. این اجرای وعده سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله است که گفته بود حزب‌الله به تجاوز به سوریه و کشته شدن شهیدان «یاسر ضاهر و حسن زبیب» پاسخ خواهد داد و باید به وعده با هر بهایی عمل می‌شد.
 
نعیم قاسم ادامه داد؛ موضوع مهم در این موضوع همان شبه اجماع لبنانی ها درباره حق مقاومت در پاسخگویی بود.
 
معاون حزب‌الله سپس گفت: بنیامین نتانیاهو گمان می‎کرد که می‌تواند بر مقاومت پیروز شود (در آن روز) زود در رسانه‌ها ظاهر شد و گفت هیچ اتفاقی رخ نداده است؛ وی گمان نمی‌کرد تصاویری از عملیات موجود باشد زیرا مکان انجام عملیات سخت و پیچیده است. چه بسا سران اسرائیلی به وی گفته بودند تصویربرداری در آن منطق سخت است زیرا منطقه‌ای دوردست و پشت مرزهاست و موانع زیادی دارد و او مطمئن شده بود که تصویری وجود ندارد اما بعدا مشخص شد که تصاویر عملیات موجود است. تصاویری که از هدف قرار داد خودروی اسرائیلی در دو مکان مختلف منتشر شد و آتش گرفتن کامل آن را نشان می‌داد، ادعاهای نتانیاهو را تکذیب و ثابت کرد مقاومت قادر است در سخت‌ترین شرایط به وعده خود عمل کند تا اسرائیل معنی پاسخ متوازن را بفهمد.
 
نعیم قاسم تصریح کرد: خواستار جنگ نیستیم اما نمی‌پذیریم که اسرائیل به بهانه‌های مختلف بر ما تعدی کند، هر تجاوزی، پاسخی دارد و اسرائیل باید بداند ما تغییر قواعد درگیری را نخواهیم پذیرفت حال تهدیدات هر چه قدر باشد . آنچه اتفاق افتاد بزرگترین دلیل بر جدیت مقاومت و حزب‌الله در ابقای توازن بازدارندگی است و قواعد درگیری در این مرحله محفوظ است؛ اسرائیل نمی‎تواند اقداماتی انجام دهد و از ما انتظار سکوت داشته باشد.
 
وی تأکید کرد، زمانی که اسرائیل در آن به لبنان تجاوز می‌کرد و لبنان و دیگر کشورها تنها به شکایت بی‌فایده در شورای امنیت کفایت می‌کردند، گذشته است؛ همچنین زمانی که اسرائیل تصمیم به جنگ می‌گرفت نیز گذشته است زیرا می‌داند بهای جنگ سنگین است.
 
شبکه خبری المنار دوشنبه‌شب (یازدهم شهریور) فیلم و تصاویر مربوط به عملیات روز یکشنبه گروه مقاومت علیه صهیونیست‌ها را که در آن یک خودروی نظامی رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته است، منتشر کرد.
 
انتهای پیام/الف