ایلام بیدار07:21 - 1398/06/12

ترفندهایی برای حفظ احترام متقابل میان زوج‌های جوان

یک روانشناس گفت: برای احترام قائل شدن همسران در زندگی مشترک دانستن چند راهکار الزامی است.

به گزارشايلام بيدار، زهرا امام روانشناس و مشاور درباره چگونگی احترام به همسر اظهار کرد: ازدواج امری مقدس به حساب می‌آید، برای داشتن یک زندگی پایدار، دانستن و داشتن یکسری مهارت‌ها الزامی است، چراکه اولین ستون زندگی مشترک احترام زوجین به یکدیگر است.

او با بیان اینکه برای احترام قائل شدن در زندگی مشترک دانستن چند راهکار الزامی است، افزود: خودتان و همسرتان را در یک تیم ببینید، به تفاوت‌های فردی یکدیگر توجه کنید، به صحبت‌های هم به صورت فعال گوش دهید، در زندگی مشترک هدف‌های مشترک داشته باشید، در مواقع ضروری با همسرتان همدلی کنید.

این روانشناس تأکید کرد: هنگامی که بحثی در میان زوجین پیش می‌آید، بهتر است در فضایی امن و به دور از تنش مشکل را حل کنند.

امام ادامه داد: همواره به خود احترام بگذارید. به خاطر داشته باشید کسی که به خود احترام نمی‌گذارد، نمی‌تواند به همسر خود نیز احترام بگذارد. هنگامی که در زندگی مشترک دچار خطایی می‌شوید، حتما به موقع عذرخواهی کنید و در مقابل خانواده‌های یکدیگر و سایر افراد حتما به یکدیگر احترام بگذارید.

او افزود:  رازدار یکدیگر باشید، همواره در زندگی مشترک مسئولیت کار‌های خود را بپذیرید، حساسیت‌ها و خط قرمز‌های همسر خود را بشناسید و سعی کنید رو‌ی حساسیت‌ها و خط قرمز‌های یکدیگر نروید. خواسته‌های همسرتان را بشناسید و درصدد برآورده شدن آن‌ها باشید و در رفتار و کلام خود به همسرتان احترام بگذارید.

انتهای پیام/ش