ایلام بیدار07:12 - 1398/06/12

«دیوار» ۱۰۰ درصد سهام استارت‌آپ آی‌هوم را خرید/ اتفاقات جدید در حوزه نیازمندی‌های آنلاین مسکن!

کنفرانس مطبوعاتی مشترک مدیران عامل سایت‌های دیوار و آی‌هوم با حضور خبرنگاران در دفتر آی‌هوم برگزار شد.

به گزارشايلام بيدار، کنفرانس مطبوعاتی مشترک مدیران عامل سایت‌های دیوارو آی‌هوم با حضور خبرنگاران در دفتر آی‌هوم برگزار شد.

در ابتدای این نشست که با حضور مدیران دو کسب و کار پیش‌رو در حوزه خرید و فروش آنلاین و مسکن آغاز شد، از یک خبر ویژه رونمایی شد. خبر این بود: سهام شرکت آی‌هوم به صورت صد درصدی به شرکت دیوار منتقل شده و دیوار از این به بعد به عنوان سرمایه‌گذار در سایت آی‌هوم نقش دارد اما فعایت این سایت تخصصی حوزه مسکن کماکان به صورت مستقل ادامه دارد؛ دراین کنفرانس مطبوعاتی مدیران عامل این دو سایت از برنامه جدید و مهم خودشان برای تایید محتوای‌های آگهی‌های حوزه املاک و همچنین بهبود کیفیت آگهی‌ها در خرید و فروش و اجاره خبر دادند.

سجاد محمودخانی مدیرعامل سایت دیوار در ابتدای این نشست به خبرنگاران گفت: کمبود شفافیت و عدم اعتماد در معامله‌ها از مشکلات مهم در حوزه خرید و فروش و اجاره املاک به حساب می‌آمد. شاهد انتشار آگهی‌هایی هستیم که کیفیت مناسبی ندارند و اطلاعات کم و غیر واقعی از ویژگی‌های ظاهری املاک را به کاربران ارائه می دهند. به همین دلیل به زودی عملیات تایید محتوای آگهی‌ها در حوزه مسکن آغاز می شود و سایت آی‌هوم فرآیندی برای راستی‌آزمایی آگهی‌های حوزه املاک ایجاد خواهد کرد. برای این راستی آزمایی، عملیات عکاسی حرفه‌ای از واحدهای مسکونی و تایید اطلاعات مندرج در آگهی آغاز شده تا کاربران با اطمینان از آگهی‌های املاک این سایت بازدید و استفاده کنند. این خدمات در حوزه املاک تهران و به صورت محدود آغاز شده و در آینده  گسترش پیدا می‌کند.

 

 مدیرعامل سایت دیوار در ارتباط با آگهی‌های غیرواقعی حوزه املاک در سایت‌های اینترنتی گفت: برای رفع این مشکل دیوار اقدام به ایجاد محدودیت در درج آگهی رایگان برای کاربران کرده است که این طرح نتایج لازم را هم به همراه داشته و منجر به افزایش کیفیت آگهی‌ها دراین بخش شده؛ همچنین با افزایش کیفیت تماس‌های متقاضیان، رضایت مالکان و مشاوران افزایش یافته است. سایت دیوار معاملات بی واسطه در حوزه املاک را در کنار مشارکت با مشاوران املاک دنبال می‌کند.

محمودخانی در بخش دیگری از حرف‌هایش خبر داد که سهام سایت آی‌هوم به صورت صددرصدی به سایت دیوار منتقل  شده است اما قرار است فعایت سایت آی‌هوم به صورت مستقل تداوم یابد.  

انتشار آگهی‌های تایید شده در حوزه مسکن

علیرضا نصری مدیرعامل سایت آی‌هوم دراین نشست با اشاره به اینکه این سایت به صورت تخصصی در حوزه املاک فعایت می‌کند و پکیج‌های مختللفی را در اختیار مشاوران املاک قرار می‌دهد، گفت: خدماتی مانند درج بنر در فضای آنلاین برای تبلیغات آژانس‌های املاک را نیز در دستور کار داریم. ما خدمات تایید اصالت ملک و ارئه خدمات تصویربرداری حرفه‌ای از ملک را آغاز کرده‌ایم که امیدواریم هزینه‌ها برای خرید و فروش ملک در کشور کاهش یابد.

او با بیان اینکه یکی از برنامه های ما افزایش نقدشوندگی املاک است، گفت: به دنبال آن هستیم که اطلاعاتی که درآگهی ها در اختیار مشتری قرار می گیرد، تایید شده و کامل باشد. تصویربرداری انجام شده از املاک با کسب اجازه از مالکان و مشاوران املاک انجام می شود؛ قبل از نتشارآگهی، به این شکل، تمام محتوای آن کنترل می شود و مشتری می‌تواند به صورت آنلاین قبل از مراجعه به ملک، بازدید مجازی داشته باشد.

نصری با بیان اینکه در آینده قابلیت تور مجازی در سایت آی‌هوم قرار داده خواهد شد، افزود: این امکان بر اساس فیلم برداری  انجام شده با دوربین های تخصصی انجام می‌شود و مشتری می تواند از داخل خانه بازدید مجازی داشته باشد. با این خدمات جدیدی که انجام می دهیم به دنبال آن هستیم که تسهیلات متنوعی را برای مدیران و مشاوران املاک، مانند پیدا کردن فایل، هماهنگ کردن بازدید و بستن قرارداد ارائه دهیم.

براساس گزارش دیوار، در سال گذشته بیش از ۱۶.۵میلیون آگهی در حوزه ملک و مسکن در این سایت منتشر شده که بیش از ۶.۵ میلیارد بار از این آگهی‌ها بازدید شده است. از سوی دیگر مدیرعامل سایت آی هوم، در این کنفرانس آمار فایل‌های تایید شده در سایت آی‌هوم را به خبرنگاران اطلاع داد : روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ ملک در سایت آی‌هوم  با خدمات عکاسی و فیلمبرداری تایید می شوند که تعداد آن در مقایسه با ۳ ماه قبل سه برابر شده و این به معنی استقبال از این طرح است.

نصری به این نکته اشاره کرد که امکان نظرسنجی درباره کیفیت کار آژانس‌های املاک و میزان رضایت مشتریان هم در آینده نزدیک فراهم شده است و این امر در اولویت قرار دارد.

او با اشاره به امنیت فایل‌های مشاوران املاک در این سایت گفت: ما به دنبال ایجاد این امنیت برای مشاوران املاک هستیم اما این زیر ساخت در کشور ما وجود ندارد که به فروشنده اعلام شود تنها یک مشاور املاک روی ملک او کار کند اما به دنبال بستری هستیم که این طرح به مرحله اجرا برسد.

نصری درباره همکاری با اتحادیه مشاوران املاک هم گفت: از اتحادیه درخواست داریم که بیشتر به حوزه آنلاین بها دهد و از ظرفیت‌های آن استفاده کند. رئیس اتحادیه املاک از آی‌هوم دیدار کرده و نیازها و برنامه‌های ما با این اتحادیه در میان گذاشته شده است. امیدواریم اسباب همکاری فراهم شود.

عدم درج قیمت املاک موقتی بود

در بخش پایانی نشست سجاد محمود خانی مدیر عامل سایت دیوار در پاسخ به سوالات خبرنگاران با اشاره به اینکه معاملاتی که حوزه مسکن در دیوار انجام می شود عدد بزرگی است، گفت: هدف از فعالیت جدیدی که برای تصویربرداری حرفه ای و تایید اصالت آگهی ها در حوزه مسکن داریم صرفا ارائه تصویر زیبا و مناسب نیست بلکه به دنبال کاهش صرف زمان برای مصرف‌کننده نهایی درعملیات جستجوی ملک و آسان شدن این روند هستیم.

او در پاسخ به سوالی در ارتباط با ممنوعیت درج قیمت املاک در سایت‌های اینترنتی به دستور مقامات قضائی گفت: این محدودیت در حال حاضر وجود ندارد و تنها به صورت مقطعی اعمال شده بود؛ ما تحت قوانین کشور به فعالیت خود ادامه می دهیم. 

 علیرضا نصری مدیرعامل سایت آی هوم درپاسخ به سوالی در ارتباط با رکود مسکن گفت: امیداواریم بازار مسکن شفاف شود؛ بازار در شرایط فعلی تا حدودی از رکود خارج شده و قیمت‌ها در چند ما اخیر چند درصدی پایین آمده است.

انتهای پیام/ش