ایلام بیدار12:55 - 1398/06/11
جانشین سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام مطرح کرد؛

تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه راه رسیدن به توسعه/ قدرت بازدارنده ایران معادلات منطقه را برهم زده است

جانشین سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت:قدرت بازدارنده ایران معادلات منطقه را برهم زده و از اقتدار آمریکا در سطح دنیا کاسته است.

به گزارشايلام بيدار، سرهنگ "قدرت الله کریمیان"، جانشین سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام صبح امروز در جلسه مجمع بسیج اساتید در محل دانشگاه ایلام با تسلیت ماه محرم گفت:ایام محرم فرصت ویژه ای برای دوستداران اهل بیت است بطوریکه برای دوست داران امام حسین(ع) در فردای قیامت جایگاه ویژه ای در نظر گرفته شده است.

وی افزود:جایگاه ویژه امام حسین (ع) برای شیعیان باید به عنوان یک موضوع و یک اصل در مسیر زندگی مورد توجه قرار گیرد.

کریمیان بیان داشت:مجامع بسیج بایستی برای آسیب ها و مشکلاتی که در مسیر جامعه وجود دارد، راهکارهای عملیاتی تدوین کنند و قبل از پرداختن به هر موضوعی آن را مورد کنکاش، مطالعه و مهمتر از همه اجرایی بودن را مورد توجه ویژه قرار دهند به خصوص آنکه طرح حتما مقرون به صرفه باشد که بتواند اهداف مشخص شده در جامعه را پیاده کند.

وی خاطرنشان کرد:برخی از طرح ها قابلیت اجرایی دارند اما در جامعه ما قابل اجرا نیست و باید به سمت طرح هایی حرکت کنیم که هر کس در محیط اطراف خود بتواند باری از مشکلات جامعه را بردارد.

جانشین سپاه امیرالمومنین (ع) اضافه کرد: دانشجویان، استادان و پژوهشگران می توانند تولید علم کرده و آن را عملیاتی کنند، در این مسیر طرح هایی که ارائه می شود باید از لحاظ عملی قابلیت اجرایی داشته باشد که لازمه دستیابی به این هدف دغدغه مندی پژوهشگران و استادان است.

کریمیان عنوان کرد: حرکت دانشگاهها باید برمبنای اصول علمی باشد چرا که دراین صورت هزینه ها کم و راه رسیدن به هدف را کوتاه تر می کند و در نتیحه زمان بیشتری خواهیم داشت.

وی یادآور شد:اگر در مجامع بسیج اقشار مختلف جامعه مانند مهندسین، صنعتگران و هنرمندان آسیب ها را شناسایی کرده و برای آن راه حل داشته باشد و حتی برای آسیب های آینده هم برنامه ریزی کنند، شاهد پیشرفت های خوبی در جامعه خواهیم بود.

جانشین سپاه امیرالمومنین(ع) با اشاره به مشکلات صنعت و دانشگاه نیز گفت: یکی از مشکلات حوزه دانشگاه و صنعت این است که صنعت باید از دانشگاه علم مورد نیاز خود را طلب کند، چرا که ما می بینیم تخصص های مورد نیاز در صنایع دیده نمی شود و ضرورت دارد این ارتباط بین صنعت و دانشگاه باید تقویت شود.

وی با اشاره به دشمنی های آمریکا واستکبار علیه ملت ایران گفت: متاسفانه خواستگاه برخی از آسیب های ما در آن طرف مرزها است، هرچنده برخی هنوز به آن اعتقادی ندارد و سرنخ آن بنا به دلایلی به نظام استکبار و امریکا برمی گردد که با گذشت زمان آسیب هایی که علیه ما داشته بیشتر نمایان می شود. امروزه هم شبکه های اجتماعی، ماهواره ها وحدود 260 شبکه فارسی زبان و با هزینه های زیادی علیه کشور ما فعالیت می کنند.

وی بیان داشت:خواستگاه داعش، تحریم ها و جنگ تمام عیار اقتصادی، ترور دانشمندان و فرارمغزها و در سال های اخیر افزایش فشار اقتصادی، کاهش ارزش پول ملی و در سطح منطقه فروش تسلیحات، ایران هراسی، ناامن کردن مرزهای کشور و تحریم کشورهایی که با ایران اسلامی مراوده اقتصادی و سیاسی دارند، نشان دهنده عمق دشمنی استکبار با ملت ایران است.

کریمیان با اشاره به افول آمریکا گفت: امروزه اقتدار نظام آمریکا در دنیا کمتر شده و براقتدار ایران در سطح دنیا افزوده شده است، ایران اسلامی امروزه دژمستحکمی در برابر آمریکا است که حتی آینده آمریکا را رقم خواهد زد و همه در این امر می توانند سهیم باشند.

جانشین سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با اشاره به پیشرفت های دفاعی کشورگفت: در کنار اسلام، ولایت فقیه و رابطه مستحکم مردم با نظام اسلامی، قدرت تدافعی - امنیتی قدرتمندی داریم که سقوط پهباد فوق پیشرفته امریکا از طریق سامانه فوق افسانه ای سوم خرداد و جنگنده های تمام ایرانی، زیردریایی ها و توان موشکی معادلات دشمن را به کلی برهم زده است.

کریمیان اضافه کرد: کشورایران دارای ظرفیت های کشاورزی و طبیعی بی نظیر است و از لحاظ منابع غنی و تمام صنایع در کشور یافت شده است، بیشتر نیاز مردم به محصولات کشاروزی در کشور یافت می شود وهمچنین موقعیت ایران در سطح دنیا دارای اهمیت ویژه ای است لذا مهم ترین دلیل دشمنی استکبار با ایران اسلامی این ظرفیت های ویژه است.

جانشین سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام تصریح کرد: متاسفانه هنوز هم کسانی پیدا می شوند که می گویند توهم دشمن داریم ولی باید دید که در طول تاریخ انقلاب انواع جریان ها توطئه ها مختلفی علیه نظام اسلامی انجام داده و هدف آنها بهره بردن از منابع کشور، درگیری و ایجاد اغتشاش است که با بهره گیری از توان داخلی، ظرفیت های اقتصاد مقاومتی و توانمندی های خودمان آینده کشور را بسازیم.

انتهای پیام/ر