ایلام بیدار06:48 - 1398/06/10
معاون اموزشی وزیر بهداشت مطرح کرد؛

تعیین تکلیف دانشجویان پزشکی خواستار بازگشت به کشور تا پایان شهریور/ ۱۰ هزار پرونده ارز دانشجویی در وزارت بهداشت

لاریجانی گفت: تا پایان شهریور پرونده‌های دانشجویان خواستار بازگشت به کشور را تعیین تکلیف می‌کنیم.

به گزارشايلام بيدار، باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت درباره پرونده‌هایارز دانشجوییوانتقال دانشجویان پزشکی از خارج به داخل کشوراظهار کرد: ۱۰ هزارپرونده ارز دانشجوییدر وزارت بهداشت داریم، ۷ هزار پرونده مربوط به دانشگاه‌های معتبر و ۳هزار پرونده مربوط به دانشگاه‌های نامعتبری هستند که برای آنها پرونده تشکیل ندادیم.

لاریجانی بیان کرد: حدود ۲هزار پرونده برای نقل‌وانتقال دانشجویان به داخل کشور در دست بررسی داریم و از ابتدای سال تاکنون بیش از هزار دانشجوی پزشکی به داخل کشور بازگشتند و تلاش می‌کنیم تا پایان شهریور پرونده‌های دانشجویان خواستار بازگشت به کشور را تعیین تکلیف کنیم تا دانشجویان پیش از شروع سال تحصیلی جدید، تکلیفشان مشخص شود و بتوانند به کشور بازگردند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه باید توجه داشت که بیشتر مسائل ارزی دانشجویان شاغل در خارج کشور به بانک مرکزی مرتبط می‌شود، اما ما برای حل چالش‌های ارزی دانشجویان شاغل در خارج کشور تسهیلاتی فراهم کردیم.

شرایط بازگشت دانشجویان پزشکی خارجی به داخل کشور

وی ادامه داد: دانشجویانی که قبل از سال ۲۰۱۹ برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفته‌اند، شرایط بازگشت این دانشجویان به داخل کشور تسهیل شده است. این دانشجویان برخلاف قوانین گذشته که باید ۷۲ واحد می‌گذراندند و به کشور بازمی‌گشتند می‌توانند پس از گذراندن ۳۶ واحد به کشور بازگردند.

لاریجانی اظهار کرد: دانشجویانی که از سال ۲۰۱۹ برای ادامه تحصیل به خارج از کشور سفر کرده‌اند باید با توجه به شرایط و امکانات، برنامه‌ریزی کنند تا چالش ارزی نداشته باشند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: دانشجویانی که قصد دارند برای ادامه تحصیل به کشور بازگردند باید دانشگاه مبدأ مورد تایید وزارت بهداشت باشد و این دانشجویان شرایط خاصی داشته باشند تا بتوانند در رشته‌های پزشکی ادامه تحصیل بدهند.

ادامه تحصیل در یک رشته علوم پزشکی، فرصتی برای دانشجویان خارج کشور

وی اظهار کرد:دانشجویان پزشکیکه در خارج از کشور تحصیل می‌کنند اگر نتوانند در رشته‌های پزشکی در داخل کشور ادامه تحصیل دهند کمک می‌کنیم که این دانشجویان در یکی از رشته‌های گروه علوم پزشکی ادامه تحصیل دهند.

لاریجانی تاکید کرد: سیاست وزارت بهداشت این است که دانشجویان در داخل کشور بتوانند ادامه تحصیل دهند.

انتهای پیام/ش