ایلام بیدار06:46 - 1398/06/10

هراتیان: نتایج آزمایشات احمدوند فقط به مدیر عامل و پزشک باشگاه اعلام شد

مسئول ایفمارک گفت: نتایج آزمایشات احمدوند بازیکن سابق پرسپولیس را فقط به مدیرعامل و پزشک این تیم اعلام کردیم.

به گزارشايلام بيدار،زهره هراتیانمسئول ایفمارک بیان کرد: وقتی خبر فسخ قرارداداحمدوندبازیکن پرسپولیس را شنیدم بسیار ناراحت شدم و دوست داشتم در این مورد صحبت کنم. ما اصلا نباید در مورد آزمایشات پزشکی در رسانه صحبت کنیم. بازیکن وقتی به ایفمارک مراجعه می‌کند فرم رضایت نامه‌ای را با دو زبان انگلیسی و فارسی را امضا می‌کند. بازیکن به ما اجازه می دهد که نتایج آزمایشات را به صورت محرمانه به اطلاع پزشک باشگاه و مدیرعامل برسانیم.

او گفت: باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس که هواداران زیادی دارد گاهی درگیر حواشی می‌شود و دردناک است که بخواهند با مسائل پزشکی تسویه حساب کند.

او افزود: ما یک مکالمه شفاهی با پزشک تیم پرسپولیس داشتیم که گفتیم مراقب احمدوند بازیکن خود باشند. ما هیچ تست دوپینگی نمی‌گیریم و ماده‌ای هم که مشاهده شد دوپینگ نبوده است. سازمان ما باید دارای اعتماد باشد و نباید باشگاه و بازیکن متضرر شوند.

او درباره هپاتیت داشتن بازیکن آفریقایی پرسپولیس عنوان کرد: شایعات زیاد است، اما خلاف این مسائل مطرح شده است. تاکنون با افرادی که کار کردیم، اطلاعات از سازمان ما خارج نشده است و به صورت محرمانه باقی می‌ماند. من نمی‌توانم هپاتیت داشتم بازیکن آفریقایی را تایید یا رد کنم!

او درباره درآمد زایی ایفمارک گفت: عمده درآمد زایی ما از معاینات پیش فصل است و از باشگاه‌ها مبلغ نقدی دریافت نمی‌شود و از درآمد‌های تبلیغاتی آن‌ها استفاده می‌کنیم. امسال از سازمان لیگ طلب داریم، اما همیشه با ما به خوبی کنار آمدند.

او ادامه داد: ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان هزینه معاینه هر ورزشکار است که با توجه به تعرفه وزارت بهداشت است. در مجموع حدودا ۷۰ یا ۸۰ میلیون تومان هزینه هر باشگاه است.

هراتیان درباره فعالیت خود در فیفا اظهار کرد: از سال ۲۰۱۲ از سوی کنفدراسیون آسیا به عنوان پزشک دعوت شدم. من از همان سال از آسیا عضو فیفا شدم. اولین تجربه را در ۲۰۱۷ در فوتبال زیر ۱۷ سال بانوان داشتم. ۶ دوره در جام جهانی در رده‌های سنی مختلف حضور داشتم. همچنین در جام جهانی روسیه هم برای بازی‌های مقدماتی ایران و چین مسئول بودم.

او گفت: فعالیت اصلی ما گرفتن تست دوپینگ است و در کنار آن نیم ساعت کلاس‌های آموزشی برای تیم‌ها برگزار می‌کنیم و بر استاندارد‌های پزشکی در طول برگزاری بازی نظارت می‌کنیم.

انتهای پیام/ش