ایلام بیدار08:29 - 1398/06/09
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام:

حفاری تونل کبیرکوه در مراحل پایانی است

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با اشاره به پشیرفت 98 درصدی حفاری تونل بزرگ کبیرکوه گفت: عملیات حفاری این تونل به زودی پایان می یابد.

به گزارشايلام بيدار، "علی اصغر کاظمی"، مدیرکل راه و شهرسازی ایلام در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: تونل کبیرکوه شامل تونل اصلی به طول چهار هزار و 700 متر، چهار دستگاه تونل دیگر در مجموع به طول 700 متر در سمت دره شهر، یک دستگاه تونل 125 متری انحراف آب در سمت آبدانان و 14 کیلومتر راه های طرفین است.

وی گفت: عملیات حفاری این تونل از سمت شهرستان آبدانان پایان یافته و از سمت شهرستان دره شهر نیز یک هزار و 300 متر آن حفاری شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با بیان اینکه طی روزهای آینده عملیات حفاری این تونل به اتمام می رسد، یادآور شد: این تونل هم اکنون بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کاظمی اعتبار هزینه شده برای عملیات حفاری این تونل بزرگ را بیش از 160 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این طرح بزرگ دارای هفت کیلومتر تونل(اصلی و فرعی)  و ۱۰ کیلومتر جاده دسترسی است که برای تکمیل آن ( تهویه، روشنایی، جاده و تقاطع های طرفین ) بیش از ۶۰۰ میلیارد دیگرتومان اعتبار نیاز است .

وی ادامه داد: با بهره برداری از این پروژه  علاوه بر حذف گردنه کبیرگوه بین دره شهر و آبدانان کریدور ارتباطی جهت تردد استان های مرکزی ایران با مرز بین المللی چیلات نیز فراهم می شود.

آبدانان خبر

انتهای پیام/س