ایلام بیدار10:51 - 1398/06/07

اجرای آيين های ماه محرم در 70 هیئت مذهبی ایوان

مسئول امور فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ایوان از فعالیت 70 هیئت مذهبی جهت سوگواری ایام محرم دراین شهرستان خبرداد.

به گزارشايلام بيدار، "علی حیدری کیا"، مسئول امور فرهنگی  اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ایوان با اعلام این خبر گفت:۷۰هیات مذهبی برنامه های ماه محرم را اجرا خواهند کرد که از این تعداد هیات۲۰ هیات مذهبی در مساجد و حسینیه ها در سطح شهر ایوان و بقیه در روستاها فعالیت دارند.

وی اظهار کرد: به منظور کیفیت بخشی به محافل عزاداری اباعبدالله(ع) امسال 21 مبلغ روحانی از حوزه های عللمبه به مناطق مختلف این شهرستان اعزام شده اند.

حیدری کیا افزود: شهرستان ایوان علاوه بر اعزام مبلغان روحانی دارای 39 مبلغ روحانی بومی است وفعالیت های خود را در این ایام در مناطق اعزامی آغاز کرده اند.

 وی با بیان اینکه کارکرد و خروجی هیأت‌های مذهبی باید منجر به افزایش بصیرت و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه شود، گفت: آموزش اقشار تاثیرگذار در عرصه های مختلف تبلیغ شامل گفتمان سازی قرآن و تربیت کادر متخصص و ساماندهی تشکلهای مردمی و هیاتهای مذهبی از جمله وظایف این سازمان است.

مسئول امور فرهنگی  اداره تبلیغات اسلامی شهرستان  ایوان خاطرنشان کرد: هم اکنون یک موسسه قرآنی، 10 خانه قرآن با هدف شناسایی، جذب و آموزش صحیح قرآن، برگزاری مسابقه های قرآنی، آموزش احکام و مشاوره در سطح شهرستان ایوان فعالیت دارند.

حیدری کیااز برنامه های برگزاری آیین های ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی و شام غریبان در این شهرستان خبر داد و افزود: این محافل عزاداری در همه مناطق روستایی و شهری همراه با مراسم روز تاسوعا ونماز ظهر عاشورا در سطح شهرستان ایوان برگزار می شود

 

 انتهای پیام/الف