ایلام بیدار09:54 - 1398/06/07

ترامپ از همه رقبای مهم انتخاباتی خود عقب افتاد

نتایج یک نظرسنجی جدید که چهارشنبه منتشر شده نشان می‌دهد همه رقیبان مهم انتخاباتی ترامپ توانسته‌اند از او پیشی بگیرند.

به گزارشايلام بيدار، نتایج یک نظرسنجی جدید که روز چهارشنبه منتشر شده نشان می‌دهد در صورتی که انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا امروز منتشر می‌شد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا رقابت را به تک تک رقیبان انتخاباتی اصلی خودش واگذار می‌کرد.

طبق گزارش «ویک»، نتیجه نظرسنجی دانشگاه «کوینیپیاک» در آمریکا نشان می‌دهد «جو بایدن»، «برنی سندرز»، «کاملا هریس»، «الیزابت وارن» و «پت بوتگیگ» که همگی نامزدهای حزب دموکرات برای انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا هستند از ترامپ پیشی گرفته‌اند. 

طبق این نتایج، جو بایدن با ۱۶ امتیاز اختلاف، بیشترین فاصله را با ترامپ دارد و بعد از او سندرز با ۱۴ امتیاز، وارن با ۱۲ امتیاز، هریس با ۱۱ امتیاز و بوتگیگ با ۹ امتیاز فاصله از ترامپ در رده‌های بعدی قرار دارند. 

همین نظرسنجی نشان می‌دهد ۵۶ درصد از رأی‌دهندگان از عملکرد دونالد ترامپ راضی نیستند. ۵۰ درصد از آنها گفته‌اند که از عملکرد او «به شدت ناراضی» هستند. فقط ۳۰ درصد از رأی‌دهندگان گفته‌اند که نتیجه ریاست‌جمهوری ترامپ متحد شدن آمریکایی‌ها است نه تفرقه بیشتر میان آنها. 

نظرسنجی دیگری هم که دیروز منتشر شد حاکی از آن بود که میزان مقبولیت عملکرد «دونالد ترامپ» در تمامی ایالت‌هایی که انتظار می‌رود در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ رقابت تنگاتنگی در آنها برقرار باشد کاهش یافته است. 

 رسانه‌ها گزارش دادند نتایج آن نظرسنجی که بر اساس تحقیق موسسه «مورنینگ کانسالت» به دست آمده‌ بود آسیب‌پذیری‌های رئیس‌جمهور مستقر آمریکا در انتخاباتی که قرار است نوامبر ۲۰۲۰ برگزار شود را نشان می‌دهد. 

مطابق این گزارش، عملکرد ترامپ در ۱۷  ایالتی که انتظار می‌رود رقابت تنگاتنگی در آنها برقرار شود افت داشته است. مقبولیت عملکرد او تنها در دو ایالت بالاتر از حد مطلوب گزارش شده است.

این نظرسنجی نشان می‌دهد ستاره بخت ترامپ در چند ایالت کلیدی که آرای آن متعلق به دموکرات‌ها بود رو به افول گذاشته است. این ایالت‌ها عبارتند از: میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین. ترامپ با مجموع ۱۳۰ هزار رأی در این ایالت‌ها بر رقیبش هیلاری کلینتون پیروز شد. 

اما نگرانی برای ترامپ صرفاً به این ایالتها منحصر نمی‌شود و عملکرد او در ایالت‌هایی که به طور سنتی متعلق به جمهوری‌خواه‌ها بوده و ترامپ در آنها پیروز شده هم کاهش یافته است.

انتهای پیام/س