ایلام بیدار08:52 - 1398/06/07
معاون رئیس جمهور:

زیرساخت های اربعین در استان ایلام توسعه می یابد

معاون رئیس جمهور گفت: مردم ایلام، افتخار میزبانی زائران اربعین حسینی را داشته و امروز در کشور و جهان به‌عنوان خادم زائران حسینی نامشان می‌درخشد.

به گزارشايلام بيدار، "حسینعلی امیری"، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری در نشست مشترک قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده و ستاد اربعین این استان در سالن اجتماعات شهید رجایی استانداری، اظهار کرد: وقوع سیل در فروردین‌ماه سال جاری که چندین استان‌ کشور را درگیر کرد به‌خوبی مدیریت شد.

وی بابیان اینکه تشدید وفاق، همدلی، اتحاد و همراهی مسئولان دستگاه‌ها و نهادهای مختلف فارغ از جناح‌بندی و گرایش‌های سیاسی در خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان از برکات سیل بود، افزود: در سیل ابتدای سال جاری، همه ایران، مسئولان اجرایی و نظامی، نهادها و عامه مردم یکپارچه و ید واحده شدند و برای خدمات‌رسانی و کمک به مناطق سیل‌زده از هم پیشی گرفتند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری بابیان اینکه سیل فروردین‌ماه در حقیقت نمایش اتحاد ابران اسلامی در مواقع حساس بود، یادآور شد: سیل باوجود خسارت‌ها و خرابی‌هایی که داشت اما برکات و مزایای زیادی را نیز برای کشور به ارمغان آورد.

امیری با اشاره به اینکه یکی دیگر از دیگر مزایای سیل پایان چند دهه خشک‌سالی و سیراب شدن دشت‌ها و رودخانه‌های خشک‌شده کشور بود، افزود: آنچه در بررسی‌های انجام‌شده در سیل اخیر ایلام احرازشده است، مدیریت مناسب و هماهنگ و ید واحد مجموعه استان ایلام در ماجرای سیل اخیر بوده است.

وی با تأکید بر اینکه دولت با تمام وجود برای پرداخت خسارت سیل‌زدگان عزم خود را جذب کرده است و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نیست، خاطرنشان کرد: وحدت و همدلی مجموعه دولت و مردم منجر به خلق حماسه همدلی برای غلبه بر خسارات سیل در استان‌های درگیر با این حادثه شد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری در ادامه با اشاره به اینکه اربعین فرصتی برای تکمیل زیرساخت‌های استان ایلام است، یادآور شد: اربعین فرصتی ارزنده و اعتباری زائدالوصف به استان ایلام به‌عنوان دروازه ورود زائران به عتبات عالیات و خادمان سیدالشهدا (ع) بخشیده است.

وی با اشاره به میزبانی بسیار خوب مردم ایلام طی سال‌های گذشته از زوار اربعین حسینی، تصریح کرد: مردم ایلام، افتخار میزبانی زائران اربعین حسینی را داشته و امروز در کشور و جهان به‌عنوان خادم زائران حسینی نامشان می‌درخشد.

امیری با اشاره به اینکه اربعین یک لطف بزرگ از جانب پروردگار برای مسلمانان و به‌ویژه شیعیان است تا بزرگ‌ترین اجتماع خودجوش دینی دنیا را شکل دهند، گفت: حضور میلیونی زائران اربعین حسینی در ایلام این استان را به‌عنوان مهم‌ترین استان کشور در مسیر عتبات عالیات تبدیل کرده است.

وی بابیان اینکه به برکت قدوم زائران اربعین حسینی، استان ایلام درروند توسعه و رشد زیرساختی قرارگرفته است، خاطرنشان کرد: دولت تلاش دارد با تکمیل زیرساخت‌ها، مسیر اربعین را مهیای ورود زائران کند و در این راستا با اختصاص اعتبارات لازم در تکمیل زیرساخت‌ها توانسته ‌به این نگاه استراتژیک خود جامعه عمل بپوشاند.

گفتنی است، نمایشگاه توانمندی های تشکل ها و سازمان های مردم نهاد استان ایلام  نیز با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور و استاندار ایلام و جمعی از مسئولان اجرایی استان افتتاح شد.

 

انتهای پیام/س