ایلام بیدار11:42 - 1398/06/06
با حضور جانشین سپاه امیرالمؤمنین (ع) صورت گرفت؛

بهره برداری از طرح آبرسانی به باغات روستای قلعه جوق ملکشاهی

طرح آبرسانی به باغات روستای قلعه جوق ملکشاهی با حضور جانشین سپاه امیرالمؤمنین(ع)، نماینده استان در مجلس و جمعی از مسئولین افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارشایلام بیدار، طرح آبرسانی به باغات روستای " قلعه جوق " ملکشاهی با حضور کریمیان جانشین سپاه امیرالمؤمنین(ع)، امینی نماینده استان در مجلس و جمعی از مسئولین افتتاح و به بهره برداری رسید.

سرهنگ پاسدار "قدرت الله کریمیان"، جانشین سپاه امیرالمؤمنین(ع ) در گفتگو با ایلام بیدار گفت: طرح آبرسانی به باغات روستای قلعه جوق شهرستان ملکشاهی باهمکاری بسیج سازندگی سپاه استان، گروههای جهادی و پست بانک اجرا شده است.

وی اظهار کرد: جهت اجرای این پروژه چهار منبع ذخیره آب به مساحت ۷۵۰ متر مکعب و ذخیره سازی ۷۵۰ هزار لیتر آب با همکاری گروههای جهادی احداث گردیده است.

کریمیان افزود: در طرح باغ کوثر، سه هزار اصله درخت مثمر از نوع انجیر، انگور، بادام، زیتون، گل محمدی و گیاهان دارویی کاشت شده است.

جانشین سپاه امیرالمؤمنین (ع) اعتبار این طرح را ۳۷۲ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: ۱۰۰ میلیون تومان توسط بسیج سازندگی، ۴۰ میلیون تومان توسط هیئت امنا مسجد قلعه جوق، ۸۲ میلیون تومان توسط پست بانک و ۱۵۰ میلیون تومان توسط جهادکشاورزی از محل صندوق توسعه ملی پرداخت گردیده است.

وی هدف از اجرای این پروژه را استفاده بهینه از اراضی شیب دار، توسعه باغات و رونق تولید عنوان کرد.

کریمیان اذعان کرد: این پروژه از سال ۹۶ آغاز گردیده و اکنون به بهره برداری رسید.

وی به اهمیت طرح آبرسانی در مناطق محروم اشاره و گفت:رویکرد سپاه در محرومیت زدایی از مناطق محروم چند سالی است که آغاز شده و در گذشته با توجه به نیازهای مردم این مناطق، اقدام به ساخت مسجد،مسکن محرومان نموده است.

کریمیان تاکید کرد: اما از سال 85، سپاه علاوه بر کارهای قبل،به سمت احیا و ساخت طرح های آبرسانی رفت چرا که این طرح ها موجب افزایش بهره وری،امنیت پایدار و همچنین جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر ها شده و چه بسا این طرح ها موجب بازگشت روستاییان از شهرها نیز شده است.

وی گفت:سپاه آماده است با همکاری تمامی نهادها و ارگان ها در طرح های محرومیت زدایی مشارکت کند و نقشی تسهیل گونه در طرح ها ایفا نماید.

 

انتهای پیام/ش