ایلام بیدار17:12 - 1398/06/02
فرمانده کل سپاه پاسداران:

امنیت خلیج فارس در ید قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران است

سرلشکر سلامی گفت: امروز دشمن درباره ما به اشباع تهدید رسیده است و می‌داند بیش از این قدرتی ندارد، اما قدرت مقاومت ما آغاز شده است؛ مقاومت ما بی‌انتها است، در حالیکه فشار دشمن محدود است.

به گزارشايلام بيدار،به نقل از صبح توس؛ سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش تعالی اساتید و نخبگان بسیجی در مشهد گفت: وقتی می‌ایستیم که بدانیم مقاومت راه‌حل ماست؛ این مقاومت، ایستادگی در سکون و پذیرش فشار نیست؛ این مقاومت حرکت است و مثل شناوری که بر مقاومت آب غلبه می‌کند به پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه باید با قوت بیشتری حرکت کنید، افزود: این مقاومت یعنی حرکت؛ یعنی رونق تولید و تکیه بر ظرفیت‌های داخل؛ یعنی نهضت محرومیت‌زدایی و تلاش شبانه‌روزی.

فرمانده سپاه پاسداران در ادامه گفت: بعضی‌ها می‌گویند مقاومت تا چه زمانی؟ باید بگوییم که مقاومت هر چه ادامه پیدا کند، ما قدرتمندتر می‌شویم؛ مقاومت به معنای تولید و حرکت است و در مقابل، ایستادن و پذیرش فشار نوعی تسلیم شدن است.

سرلشکر سلامی در ادامه با اشاره به وظیفه علما در این برهه زمانی گفت: کار علما ساختن ذهن‌ها است. امروز بیش از هر زمان دیگری به مردم برای پیروزی نیاز داریم.

وی ادامه داد: ما تا پیروزی فاصله‌ای نداریم و قسم می‌خورم که راه کوتاهی تا صبح بیشتر نداریم و نصر نزدیک است.

فرمانده سپاه پاسداران تأکید کرد: این آخرین گردنه و فراز نبرد ماست. سخت نیست، کافی است اراده کنیم؛ قرآن، وحی جاری برای همیشه زندگی بشر و نسخه کامل سعادت ماست و کافی است عمل کنیم، همه با هم متحد باشیم، از دشمن دل بکنیم و به رحمت خداوند ایمان داشته باشیم.

سرلشکر سلامی ادامه داد: می‌بینید که مردم دیگر هرگز به فراخوان‌های دشمن پاسخ نمی‌دهند.

وی افزود: کار علما نهضت روشنگری، بصیرت افزایی و مستحکم کردن قلب‌ها برای رفع تأثیر تحریم‌هاست.

فرمانده سپاه پاسداران در ادامه گفت: بین استراتژی برداشتن تحریم و برداشتن اثر تحریم زمین تا آسمان فاصله است؛ برداشتن تحریم یعنی دل بستن به دشمن، او چنین توانی‌ای ندارد، اروپا نمی‌تواند و آمریکا اراده ندارد، اما برداشتن اثر تحریم یعنی میل کردن به درون، اندیشیدن به درون و ما باید حذف تأثیر تحریم را در دستور کار قرار دهیم.

سرلشکر سلامی بیان کرد: در رحم سختی، آسایش‌ها بوجود می‌آید. علما مروجان شریعت، ایمان، اخلاق، بصیرت و نشان‌های راه هستند.

وی با بیان اینکه سه عنصر اسلام، رهبری و مردم را باید حفظ کنیم، گفت: این سه عنصر تفاضل حقیقی قدرت ماست که دشمن اینها را ندارد و ما داریم.

فرمانده سپاه پاسداران خاطر نشان کرد: به دشمنانمان اعلام می‌کنیم و این پیام عین عمل ماست که تا آخر ایستاده‌ایم. این پیام امام است که امروز هم از زبان رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای به عنوان دستور کار انقلابی و ملی ماست که ما هرگز به میدان مذاکره نمیاییم.

وی تصریح کرد: امروز قدرتمندتر از هر زمان دیگری و کاملاً توانا در حفظ منافع ملی‌مان هستیم.

سرلشکر سلامی افزود: دشمن از ما اراده دیده است؛ هم قدرت، هم پیشرفت و هم عمل و حرف ما متکی بر عمل است و حرف ما بعد از عمل ماست.

فرمانده سپاه پاسداران خاطر نشان کرد: به دشمنان می‌گوییم ما سختی‌های تحریم را هم حتی پشت سر هم گذاشته‌ایم و آموخته‌ایم چگونه بدون تأثیر آن‌ها زندگی کنیم.

وی ادامه داد: کم کم کاری می‌کنیم که همه آن‌ها به ما محتاج باشند؛ ما کاملاً توانایی حفظ، بسط و تقویت کشورمان را داریم و فشار حداکثری دشمن را تجربه و آن را مستهلک کرده‌ایم.

سرلشکر سلامی گفت: امروز دشمن درباره ما به اشباع تهدید رسیده است و می‌داند بیش از این قدرتی ندارد، اما قدرت مقاومت ما آغاز شده است؛ مقاومت ما بی‌انتهای است، در حالیکه فشار دشمن محدود است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: نه بر اساس نفت خلق شده‌ایم و نه بر اساس تعامل با دیگران خدا روزی دهنده است، به زرق خدا ایمان داریم و دشمنان را تسلیم خود خواهیم کرد.

سرلشکر سلامی همچنین در حاشیه همایش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حدود چند سالی است که طبق تاکیدات مقام معظم رهبری جهت ساماندهی حاشیه شهر مشهد، مجموعه سپاه امام رضا (ع) و قرارگاه شهید برونسی وارد عمل شدند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش‌ برای ساماندهی حاشیه شهر مشهد ادامه دارد و به پدیده‌ای فراگیر تبدیل شده است که خوشبختانه چند روز گذشته شاهد افتتاح پروژه‌های ورزشی و پارک توسط شهرداری مشهد در مناطق کم برخوردار بودیم.

سرلشکر سلامی تصریح کرد: مردم همواره رکن اساسی مقاومت انقلابی علیه دشمنان بوده‌اند و امروز بیش از هر وقت دیگری نقش مردم تعیین کننده است و نقشی که امروز ملت با اتصال به مقام معظم رهبری دارند، برجسته‌تر از هر وقت دیگری است زیرا دشمن به دنبال اعمال فشار روی مردم است.

وی افزود: این مردم هستند که می‌توانند مانند گذشته و حال با صبر انقلابی و پیروی از رهبری پاسخ ناامیدکننده به دشمن و آنها را متوقف و شکست دهند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه وضعیت امنیت منطقه خلیج فارس فضل الهی با حضور مسلط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برقرار است، گفت: امنیت خلیج فارس در ید قدرت نظام جمهوری اسلامی است و دشمنان نمی‌توانند خدشه‌ای به این امنیت وارد کنند.

سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی همواره عرصه آزمایش انواع سیستم‌های دفاعی و راهبردی است و این اقدامات در جهت رشد قدرت بازدارنده جمهوری اسلامی است و روز گذشته نیز یکی از روزهای موفق این ملت و کشور بود.

انتهای پیام/