ایلام بیدار08:04 - 1398/06/02
روایت فرماندار چرداول از وضعیت پروژه های عمرانی؛

از کلنگ زنی سد چناره تا تکمیل پل جزمان هلیلان

فرماندار چرداول گفت:پروژه های مختلفی در سطح شهرستان چرداول به اتمام رسیده یا در حال اجرا می باشد که احداث سد چناره، تامین آب شرب روستاهای هلیلان واجرای پروژه های اشتغال زایی از جمله آن ها می باشد.

"مراد یگانه "،فرماندار چرداول  ؛در گفتگو با خبرنگارایلام بیداردر چرداول گفت:در سفر استاندار به شهرستان چرداول در سال گذشته 38 مصوبه اجرا گردید که 13 مصوبه مربوط به هلیلان است.

وی اظهار کرد:به ورودی شهر سرابله امسال 2میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته که حدود 50درصد پیشرفت دارد وهمچنین ورودی سرابله از طریق بلوار فاتحان میمک به دلیل معارض فقط یک باند  آن اجرا شده است.

یگانه افزود: جاده سرابله به آسمان آباد 1نقطه حادثه خیزآن به طول 2کیلومتر به مناقصه رفته وهمچنین جاده بانکول به کارزان هم در دست مطالعه قرار دارد.

وی در خصوص آب رسانی به روستای زردلان گفت:آب روستای زردلان با معارض روبه رو شده که با حفر چاهی در روستای تورم بنا داریم به زردلان گرمسیر آب تزریق کنیم.

فرماندار چرداول در خصوص آخرین وضعیت زلزله زدگان گفت:معرفی زلزله زدگان جهت دریافت تسهیلات وخسارت به طور کامل انجام گرفته است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت سد چناره گفت:امسال حدود اعتباری بالغ بر 21 میلیارد تومان از اعتبارات ملی  به سد چناره اختصاص یافته که در حال تلاش هستیم در سفر رئیس جمهور به استان کلنگ زنی شود.

یگانه خاطرنشان کرد:گاز رسانی به 2دو شهر هلیلان انجام شده و در هفته دولت گازرسانی به 15 روستای هلیلان آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به تکمیل پل جزمان در هلیلان گفت:به منظور تکمیل پل جزمان در هلیلان حدود 6میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شده واین پروژه شروع شده تا این پل به طور کامل تعمیر واصلاح گردد.

فرماندار چرداول از تحویل آبگرمکن خورشیدی به روستاهای زردلان خبرداد وگفت:حدود 300 دستگاه آبگرمکن خورشیدی به روستاهای محروم زردلان تحویل داده شده وهمچنین 3100 بسته حمایتی بین روستاهای هلیلان توزیع شد.

وی عنوان کرد:بیشتر متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال زایی روستایی وعشایری مربوط به شهرستان چرداول واز این نظر در استان رتبه نخست را داریم.

فرماندار چرداول تصریح کرد:تا پایان امسال 36 روستا به اینترنت دسترسی خواهد داشت و5دکل مخابراتی راه اندازی شده که احداث دو مورد دیگر در دستور کار است.

 

انتهای پیام/ر