ایلام بیدار07:50 - 1398/06/02
مدیر جهاد کشاورزی ایوان:

162هکتار از مزارع ایوان طعمه حریق شد

مدیر جهاد کشاورزی ایوان گفت:162هکتار ازمزارع گندم و جو شهرستان طی فصل برداشت طعمه حریق شد.

"محمد علی حیدری "،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایوان؛ در گفتگو با خبر نگارایلام بیداردر ایوان گفت : 162هکتار از مزارع شهرستان ایوانطی فصل برداشت محصول طعمه حریق شده است که از این مقدار 156هکتار گندم و 6هکتار جو می باشد.

حیدری گفت : خوشبختانه امسال در راستای برداشت محصول کشاورزان این نهاد در سطح شهرستان برنامه های خوبی را اجرایی کرد تا بتواند رضایت کشاورزان را جلب نماید.

مدیر جهاد کشاورزی ایوان افزود: زمانی که سطح مزارع، جنگل و مرتع پوشیده از علف و برگ های خشک و هوا گرم است آتش روشن نکنیم ویا کبریت و ته سیگار نیمه سوخته را به ویژه در مزارع و پوشش جنگلی رها نکنیم.

وی با بیان اینکه با مشاهده دود و یا آتش سوزی سعی کنیم آن را خاموش و یا بلافاصله با ماموران خدمات رسان اطلاع دهیم ادامه داد: از بازی کردن کودکان و نوجوانان با آتش، فندک و کبریت جلوگیری کنیم.

وی بیان کرد: با اشاره به اینکه قبل از روشن کردن آتش، اطراف محل را از خار، خاشاک و برگ های خشک پاک کرده و با احتیاط آتش روشن کنیم، گفت: در صورتی که آتش سوزی تازه شروع شده یا وسعت آن کم است با پاشیدن آب، خاک و یا کوبیدن با سرشاخه های درختان آن را خاموش کنیم.

 

انتهای پیام/