ایلام بیدار08:32 - 1398/05/31
با حضور جمعی از مسئولان؛

بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران در ایلام آغاز شد

بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران عصر روز چهارشنبه در مزار شهدای گمنام دانشگاه ایلام با حضور جمعی از مسئولان محلی آغاز بکار کرد.

به گزارشايلام بيدار، در ابتدای این مراسم اجرای تئاتر خیابانی با موضوع" دفاع مقدس در ایلام "با اجرای گروه پرسونا شرکت کنندگان در این مراسم را تحت تاثیر قرار داد.

بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان به میزبانی استان ایلام از ۳۰ مرداد تا ۳ شهریور در دانشگاه ایلام برگزار خواهد شد.

عمران خودآموز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در آیین گشایش این جشنواره گفت: امروز ایلام به عنوان مهد تمدن دیرپای ایلام کهن میزبان جوانان هنرمند ایران اسلامی در زمینه هنرهای تجسمی است.

وی با بیان اینکه امروز استان ایلام خاستگاه هنرمندان مطرح در سطح کشور است، ابراز امیدواری کرد:در این جشنواره هنرمندان جوان از محضر پیشکسوتان هنرهای تجسمی به عنوان فرصتی مغتنم بهره مند شوند.

وی 9 رشته این  جشنواره را که هنرمندان تجسمی در آن رقابت می کنند را شامل ارتباط تصویری (پوستر)، تصویرسازی، خوشنویسی (نستعلیق)، طراحی، عکاسی، مجسمه‌سازی، کاریکاتور (کارتون)، نقاشی، نگارگری نقاشی ایرانی و تذهیب عنوان کرد.

به گفته وی، هنرمندان شرکت کننده با حضور در این جشنواره به خلق و تولید آثار هنری در کارگاه های آموزشی زیر نظر اساتید طراز اول هنرهای تجسمی کشوری پرداخته و در نهایت اثر آنها انتخاب می شود.

وی گسترش و پیشبرد سطح هنری و ارتقای توان تخصصی هنرمندان جوان با رویکرد شناسایی و معرفی آنها را از اهداف برگزاری این جشنواره ملی عنوان کرد.

رضوان صادق زاده دبیر این جشنواره گفت: حضور اساتید فن در این جشنواره حلاوت بخش این گونه برنامه ها است.

پس از اعلام فراخوان این جشنواره یک هزار و  300 هنرمند جوان رده سنی 15تا 25سال کشور با ارسال اثر در این رویداد فرهنگی، هنری شرکت کردند.

 این هنرمندان در مجموع پنج هزار و 800 اثر را به دبیرخانه این جشنواره ارسال که در نهایت پس از ارزیابی انجام گرفته 127هنرمند مجوز حضور برای رقابت در جشنواره بیست و ششم را گرفتند.

وی 9 رشته این  جشنواره را که هنرمندان تجسمی در آن رقابت می کنند را شامل ارتباط تصویری (پوستر)، تصویرسازی، خوشنویسی (نستعلیق)، طراحی، عکاسی، مجسمه‌سازی، کاریکاتور (کارتون)، نقاشی، نگارگری نقاشی ایرانی و تذهیب عنوان کرد.

در این جشنواره دکتر حمید سوری منتقد حوزه هنرهای تجسمی، استاد نادعلیان هنرمند جهانی حوزه هنرهای محیطی و دیگر اساتید برجسته حوزه هنرهای تجسمی و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور دارند.

آیین ویژه اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان این جشنواره یکشنبه سوم شهریورماه در محل دانشگاه ایلام و با حضور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

ایرنا 

انتهای پیام/س