ایلام بیدار08:53 - 1398/05/27
سرپرست شرکت شهرک های صنعتی ایلام خبر داد؛

۳۵۰ واحد شهرک تخصصی ایلام آماده واگذاری به صنوف

سرپرست شرکت شهرک های صنعتی ایلام گفت: شهرک تخصصی صنفی ایلام در آستانه بهره برداری قرار داشته و هم اکنون ۳۵۰ این مجموعه آماده واگذاری به صنوف مختلف است.

به گزارشايلام بيدار، "اقبال اسماعیلی"، سرپرست شرکت شهرک های صنعتی ایلام در نشست با خبرنگاران ایلام گفت: با توجه به بافت شهر ایلام و نبود زمین های وسیع برای شهرک سازی، باید به سمت اراضی با مساحت چهار هکتاری که جز اراضی ملی باشند و بتوان آنها را تصرف کرد، پیش برویم.

وی اظهار کرد: با تامین زیرساخت ها و ورود سرمایه گذار به استان باید پیگیری های لازم برای ایجاد شهرک تخصصی صورت گیرد تا ۲ شهرک تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی که در حال پیگیری است در استان ایجاد شود.

اسماعیلی با بیان اینکه باید صنایع پایین دستی این واحدها نیز مورد توجه قرار گیرند، گفت: موافقت نامه هایی در این راستا صورت گرفته که باید با فراهم کردن امکانات نظر سرمایه گذاران بومی را به سمت شهرستان هایی مانند دهلران، مهران و هلیلان جلب کرد.

وی به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی شهرک تخصصی صنفی ایلام به مساحت چهار هکتار اشاره کرد و افزود: ۶۰۰ واحد در این شهرک پیش بینی شده که تاکنون ۴۰۰ نفر ثبت نام و ۳۵۰ واحد آماده واگذاری به صنوف است.

اسماعیلی یادآور شد: انتقال این اصناف با اولویت جوشکاران، آلومینیوم سازان و نجاران است که با توجه به ضعیف بودن این قشر از نظر اقتصادی قیمت واگذاری اراضی برای این صنوف پایین است.

وی تاکید کرد: انتقال صنوف آلاینده و مزاحم باعث ارتقا سیمای شهر، ایجاد کارگاه‌های تخصصی، تسهیل در کسب و کار و توجه جدی و زیربنایی به بهداشت عمومی، صنفی و اجتماعی می شود.

سرپرست شرکت شهرک های صنعتی ایلام به سفر اتاق بازرگانی عراق به ایلام اشاره کرد و گفت: پنج اتاق بازرگانی از پنج استان عراق وارد ایلام شدند که با مشاهده ظرفیت های اقتصادی در استان قطعا این سفر منتج به انعقاد قراردادهای تجاری خواهد شد.

 

انتهای پیام/س