ایلام بیدار14:06 - 1398/05/23
دبیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین:

لغو روادید به معنای نداشتن مدارک قانونی نیست

دبیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین از بازگشایی مرز خسروی در ایام اربعین خبر داد و گفت: این مرز کمک زیادی برای کم کردن فشارها در مرز مهران خواهد داشت.

به گزارشايلام بيدار، "امیر مرادی"، دبیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین در نشست ستاد اربعین در مرز بین المللی مهران اظهار کرد: مرز خسروی امسال به صورت قطعی بازگشایی می شود و این امر کمک زیادی برای کم کردن فشارها بر شهر و مرز مهران خواهد کرد.

وی تصریح کرد: لغو روادید به معنای به همراه نداشتن گذرنامه و مدارک قانونی نیست و زائران باید هنگام مراجعه به پایانه‌های مرزی حتماً مدارک قانونی و معتبر به همراه داشته باشند تا بتوانند به سهولت از مرز عبور کنند.

دبیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین خروج از کشور برای شرکت در آئین بزرگ اربعین را تنها منوط به ثبت نام در سامانه سماح دانست و یادآور شد: با توجه به مصوبه ستاد مبنی بر ضرورت ثبت نام زائران در سامانه سماح، مقرر شد مقدمات لازم از طریق درگاه های مختلف شامل دفاتر حج و زیارت، پلیس + ۱۰ و پیشخوان دولت فراهم شود.

مرادی با اشاره به برنامه ریزی های مراسم اربعین امسال اضافه کرد: تمام تلاش ما خدمات بیشتر و بهتر با برنامه منسجم و دقیق نسبت به سال‌های گذشته به زائران اربعین است.

شهر مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب باختری ایلام قرار دارد و مرز بین المللی مهران در 11 کیلومتری آن از کانون های مهم تردد زائر بشمار می رود.

در ایام اربعین سال گذشته نزدیک به سه میلیون زائر از این مرز تردد کردند، این در حالی است که با توجه به حذف ویزای ایام اربعین زیرساخت های کنونی مهران جوابگوی حجم بالای جمعیت امسال نخواهد بود.

با توجه به ازدحام جمعیت در این ایام، بازگشایی مرز خسروی می تواند حجم بسیاری از بار ترافیکی را در مرز مهران کاهش دهد.

ایرنا 

انتهای پیام/س